Tuesday, February 22, 2011

Baca, jangan tak baca...

Aku tiada agenda, bukan penulis upahan, sekadar berkongsi keresahan rakyat marhaen. Tak silap aku, aku pernah dengar slogan Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan...kalau tak silap aku lah, eh, ke aku bermimpi? Cubit aku, cubit aku, cubit aku...

Cuba baca blog PM

Bagi yang ada akaun facebook, cuba lawat desakan peminat. Ah tolong eh, bukan aku yang buat OK...

Tadi, sambil aku membacakan senarai pelajar yang berhutang buku atau denda (kerja kerani Cikgu pun buat) untuk orang rumah aku taip di laptopnya, aku menonton RTM. Montaj kejayaan pasukan kebangsaan diiringi lagu Fikirkan Boleh, macam yang pernah aku cadangkan di sini dan di sini. Yang menarik ada siar klip Perdana Menteri bercerita pasal bola...

Apakah tandanya?

16 comments:

shamsul said...

teruskan saudara Rizal,kalau bukan anda siapa lagi yang boleh diharapkan untuk komen isu2 hott...keep go on.kami rakyat marhaen sentiasa bersama anda...

wan said...

sekali lg aku brstuju dgn bro rizal....sejak bro mula2 post artikel rtm-rais tak minat kat blog bru2 ni...dah rmia skrg yg dah mula buka mata tentang isu ni...alhamdulillah...bknnya nak mnyalahkn mana2 pihak....tp mngharapkan badan2 berkaitan serta pihak2 penyiaran d msia smada kerajaan atau swasta dpt sma2 brganding bahu bg memartabatkan lagi sukan bolasepak kita yg kini berada di landasan yg tepat utk mnempa kejayaan...

Tengku Sidek said...

salam bro rizal..kalau si kepala tak minat sukan.ni lah jadinya! kalau konsert2 laju ajer..majlis anugerah artis2 laju dan sungguh dia buat..sama juga mcm kt sekolah..kalau guru besar tak minat sukan, takdanya dia nak hantar team mcm bola sepak pegi lawan peringkt sekolah..membazir budget katanya!tak datangkan hasil..orang mcm ni memang kene paksa sikit! ikut sedap dia jer..tukar jer kot!..huhuhu..pak menteri loose artileri..hahaha

izat123 said...

Bila ramai rakyat Malaysia dah mula nak menunjukkan minat terhadap bola sepak tempatan,media pulak tak bagi sokongan.Atsro pon slah dalam hal ni,bukan rtm je bro.kenapa tak boleh wat arena 2,arena 3?kalau ada satu je saluran untuk sukan tempatan,satu match jela bole siar.lainlah kalau Rtm nak siar macam dulu.Media prima tak tahulah macamna kan..tv3 takkan nak korbnkan cerekarama utk bola kot.makcik2 nak tengok apa la hjung mgu kan.anyway.hope the best for local football.

http://bolatalk.blogspot.com

Anonymous said...

tandanya kita dh dekat nk PRU la bro..

Lion-O (Thundercats) said...

Salam..again you are directing your grouses over RTM and yet not a spec of complaint or displeasure against Astro especially Arena..it's so glaring that you do not want to cross yourself against Arena..yela kan, tempat cari makan takkan nak kutuk plak..siap ada slot sendiri..Apa Kata Anda..rugilah kan kalau kutuk tempat cari makan..

Regarding desakan peminat..who actually created the page..YOU????

Anonymous said...

Bro Rizal teruskan kerja murni anda utk martabatkan bolasepak kita. Biarkan puak-puak tu dengan minat mereka lebih kepada hiburan dari sukan.

bunga2hati said...

salam....this is my 1st comment on your blog!!!! saya tertarik mengikuti perkembangan blog anda... anda memang bijak berkata2 dan mengutarakan pendapat baik di sini @ di media. walaupun seorang perempuan (dan bolehlah dikatakan kurang bersukan pula...hahaha!), semangat dan keterujaan saya terhadap sukan esp bola sepak melonjak-lonjak sampai mak saya kata kalau saya lelaki pasti saya jadi pemain bola sepak sekarang! menyentuh tentang topik di atas...saya berpendapat kita memang memerlukan individu seperti anda dlm membuka mata dan minda rakyat yg marhain ini dan juga pihak kerajaan dan bertanggungjawab dalam bola sepak. Secebis pandangan mahupun kritikan anda nampaknya mampu menarik perhatian mereka. jadi diharapkan anda dapat meneruskan usaha yg walau secebis itu tapi sangat besar maknanya. dan sama2 lah kita memajukan sukan negara esp. bola sepak!!!

simple said...

kami pencinta sukan Malaysia!
tolong budayakan sukan di Malaysia!

http://simple-mzs.blogspot.com/

ayop said...

betul..teruskan usaha murni saudara rizal...
sepatutnya masa macam ini semua pihak ambil kesempatan untuk berebut mempromosikan bolasepak dimata dunia..dalam segi perniagaan amat menguntungkan..

Ford Fiesta said...

I agree with you. Good thoughts.

arsyan911 said...

Berita Bolasepak Dalam Dan Luar Negara Terkini. Keputusan, Jadual, Senarai Penjaring, Ulasan, Ramalan, Perpindahan, Kecederaan, Kontroversi dan Banyak Lagi...

http://beritabolaterkini24jam.blogspot.com/

Anonymous said...

salam...rasa tanda dekat nak PRU tu betul....sama jg myk xkn naik sblm pru kecil kat merlimau dgn kerdau...t pas pru kecil cfm myk naik cam yg lepas2 terjadi masa pru di tenang hbs mgundi myk naik,,,,seksanya harga mknan pun melambung2 (lari tajuk lak hehehe)pape pun bro rsnya media prima dgn RTM x mmg adil dlm menyiarkan kptsn liga super, asyik2 harimau muda dgn selangor ....mn perginya team perak yg skg ni berada top 2 dlm liga nape x tjk....aku kecewa sgt..kl ada siaran live pun jrg sgt nk tjk team perak main.....hrp astro arena sesekali siarkan lah team seladang main....liga hokipun dah habis kan so rs nya blh la kan pasni di siarkan liga malaysia tiap2 mgu...wlpn ada BPL tiap mgu bkn nk tgk sgt pun sb smgt negeri xde dlm team BPL wlpn kita semua minat BPL...kl astro supersport blh di buat smp 3 chanel rsnya arena blh buat 1 lagi chanel

Lagenda Buaya said...

lawan tetap lawan...

kuntakinteMsia said...

salam.rizal,anda ada ruang utk menyatakan ape2 ketidakpuasan diminda anda, satu malaysia boleh dengar..tapi rakyat lain x seperti itu..boleh x anda tekankan,lebihkan sukan yg berasal usul daripada datuk nenek moyang kita,dr Malaya,Tanah Melayu,Malaysia iaitu sukan SEPAKTAKRAW..knp boleh laburkan utk bolasepak yg belum tentu masadepannya..kenapa tidak sepaktakraw..dari menteri,persatuan negara(PSM),negeri,daerah,mukim,kampung..tlg lah jaga,berikan peruntukan yg sama taraf dgn bolasepak contohnya..kalau boleh lebih lagi baik..kenapa tidak dijaga sukan ini!!??liga2 kg contohnya main ditengah2 panas terik,hadiah RM300 dari pagi hingga ke mlm, tak sedih ke yg main tu smua anak2 melayu,sebangsa dgn menteri yg memegang jawatan Kementerian..aku bagi contoh,kalau menteri tu bangsa lain,sudah tentu akan main dlm dewan tertutup,berhawa dingin,hadiah berpatutan,selesa..kenapa tak buat seperti itu..rizal tlg jawab!!!!bangsa melayu dijajah bangsa sendiri..kuntakinte pun jadi hamba abdi dgn bangsa lain..KFC buat liga sepaktakraw!!!mana persatuan2 sepaktakraw M'sia,negeri2,daerah2,korang nie x malu ke?ada jawatan keja korang nak buang pemain,gantung pemain,jurulatih bergaduh dgn pemain..itupun tak boleh jaga ke???berambuslah dari tmpt tu kalau dah tak minat..semua sukan nak dipolitikkan..smpai mampus 3 X pun mcm ni sukan diMalaysia takkan naik..baru piala AFF menang dah dpt DATUK..yg menang sukan Asia(sepaktakraw)dpt ape?rizal ko tlg jwb la...ko cari le menteri yg berkenaan...jgn pandai ckp..sukan sendiri ditakluk negara lain(SIAM)..

Nohtakh ujan said...

saudara rizal.sila lihat graf rangking fifa untuk zon asia,semua rangkin pasukan dari singapura,thailand,malaysia,brunei jatuh pada tahun 2006.kenapa agaknya,adakah disebab kan rasuah.seingat saya tahun 2006 ekonomi asia tenggara begitu kukuh membangun.pasti duit pun masyuk banyak sehingga mengaburi mata,jadi saya mengaitkan isu kemerosotan bolasepak di zon asia kini dengan masalah rasuah.