Wednesday, February 4, 2009

MJ is backing TM

A move has been put in motion to oust Mohamed bin Hammam as the Asian Football Confederation (AFC) president in 2011.

My understanding is that Datuk Seri Chung Mong Joon, the 57-year old heir of the Hyundai business fortune (pix), is backing none other than the Tengku Mahkota of Pahang to succeed Hammam. Fondly known as MJ in football circles, he doesn't like to give interviews.

But after the investiture ceremony held at the Pahang Istana in Kuala Lumpur yesterday, MJ accused Hammam of making unilateral decisions in AFC. Read here

Meanwhile hours earlier Hammam cunningly decided to make some amendments to the AFC statutes.

A key amendment, subject to AFC Congress approval in May, is that the elected AFC President shall serve as a FIFA Vice President and each zone shall be entitled to have one representative to the FIFA Executive Committee.

Another crucial amendment is that candidates for the positions of President and FIFA Executive Committee must have served as members of the AFC Executive Committee for at least one full term of office of four years and it must have been during the preceding term.

The second amendment is hatched to prevent Bahrain Football Association (BFA) president Shaikh Salman bin Ebrahim Al Khalifa from contesting for a seat on FIFA's executive committee. Hammam's term in the FIFA exco expires in May. Read here

3 comments:

Anonymous said...

Perfect timing...the presdient of afc must step down with immediate effect as Qatar has submitted its bid for World Cup 2018...CONFLICT OF INTEREST.

Checkmate.

For the World. For the Game.

nstman said...

Hamman is a bastard who is not averse to selling his mother or father to further his nefarious ends. He is the most hated guy in the world of football, next to his idol and usurper Sepp Blatter. Hamman has decided to ditch Malaysia because Malaysia is of no use to him. And we malaysians have always thought Arabs are our brothers. Podah!

coretan_khalayak said...

"Earlier, Chung who is also the honorary president of the Korea Football Association (KFA) and an AFC exco member, was conferred the Darjah Seri Sultan Ahmad Shah (First Class) award, which carries the title of Datuk Seri, by the Sultan of Pahang, Sultan Ahmad Shah, who is also the Football Association of Malaysia (FAM) president, at a ceremony at Istana Pahang, here, today."

Apa yg MJ cakap tu bukanlah sbb ikhlas nak ckp tapi sbb baru lepas dapat pingat , lepas ni rakyat Pahang boleh bersedia tahun ni atau tahun depan merasa la kerja kat kilang Hyundai .

Buat Tengku Mahkota , sudahlah biarkan saja Hammam dgn AFC , apa Tuanku boleh buat kalau dapat takeover AFC? tengok cermin la - nak kata Ranking Malaysia bagus ? Hancur , mutu bolasepak Malaysia ? Hancur , Liga Malaysia - diiktiraf "D" :- gred terendah oleh AFC Pro-League Ad-Hoc Committee , tarikan penonton ke stadium tengok Liga M ? kalau FRU hantar 2 trak lagi ramai Tuanku , byk lagi kalau tak ngantuk panjang berjela ni, buat yg lain dari Malaysia pun kalau rasa berkebolehan naikkan bola Malaysia dulu baru tawar diri nak manage Assoc. kat luar , dengan keadaan FAM sekarang yg kat AFF, AFC,FIFA tu patutnya dah resign.
Saranan ini tidak termasuk ke arah barisan pengadil Malaysia yang memang terkenal dengan professionalism mereka .

Tuanku Cecukupla berangan nak ganti tempat Hammam tu kekurang Qatar Ranking dunia 84 , kalau main pemimpin diorang tak segan nak datang tengok , team boleh main , penonton kat sana beratus kali ganda dari yg dtg kat stadium Malaysia.

Tindakan Hammam nak relocate ke manapun HQ AFC tu, biarlah kalau nak di bawa ke Qatar pun merasa bebudak dalam FAM singgah Dubai membeli belah kalau ada mesyuarat AFC nanti. Tuanku tak malu ke , kita gah dgn kedudukan dalam AFC , HQ pun kat Malaysia ,buat rugi je duit cukai rakyat , berapa byk keistimewaan kita terpaksa berikan sebab nak HQ tu kat Malaysia , tanah yg ada HQ AFC tu kalau di buat kondo mewah, FAM - beratus juta boleh dapat, boleh tampung administration FAM 1-2 tahun ..:)

Ada juga suara untuk mengetepikan Hammam dengan menggunakan Shaikh Salman , kalau relocation HQ tu je jadi punca Malaysia tak sokong Hammam - elok la teruskan berpolitik , apa sangat la fungsi sebenar FAM - pembangunan bola sepak tempatan ( walaupun sekarang sedang ke arah hancur berderai )