Friday, January 23, 2009

Get shirty!

Although some say our football is stuck in perpetual darkness, a number of Malaysians remain loyal to the game. Or perhaps they are merely clinging on to past glories or are they by nature eternal optimists? Some have the habit of collecting jerseys, local ones mind you, and their passion is shared by many. Astro's recently-married Hakim Amir is a case in point as he has a blog here while Faiz's collection is cool. Want to buy Perak jerseys online? Go here

8 comments:

Batu Api said...

MENGAPA?
1. Ahmad Khawari keluar dari FAM?
2. Dhalan Maamor pun angkat kaki
3. Loose canon pulak lari malam
4. Normala ketua unit Wanita pun cabut
5. PA SU Agung pun blah dengan sehelai sepinggang (tinggal skirt pendek dia jer yang sempat bawak)
6. Singh MSL lari lintang pukang sampai tak sempat pakai helmet
7. Razali ketua unit pengadil dilucutkan jawatan
8. Zaid dibawa masuk
9 Kol kamaruddin dibawa masuk ganti tempat Razali.

Ada sapa-sapa ka yang bulih bagi jawapan 9 soalan di atas?

Batu_belah said...

Amboiii Batu api... hang memang sah batu api nooooo.

ni jawapan (agak-agak jer)
1. Tak sebulu dgn sekretariat FAM kot
2. sama mcm no 1
3. tak dipercayai oleh FAM (betoi ka bro rizal?)
4. hari-hari kena maki hamun sapa tahan...
5. tak tau
6. tak tau
7. sebab nak bwk masuk org lain
8. ganti loose canon
9. sebab dia askar

amacam batu api? berapa markah dapat?

Anonymous said...

bro batu api

boleh kiranya saya tambahkan soalan:
10)kenapa Noor kpli penolong su agung di cadangkan di tamat perkhidmatan dan di berikan 3 bulan gaji dan boleh belah 24 jam
2)kenapa mereka-mereka yg kontrak tak di sambungkan kontraknya pada hal mereka dah lama kat situ seperti ariffin, mat store, shazali,lina compertition dan adalah 2 3 org lagi
3) kenapa finance tak di bersihkan
4) kenapa fuad yg dah berhenti 3 hari boleh masuk semula
5) kenapa org yg dah berhenti fam boleh masuk semula pada hal sultan tak nak

ok saya rasa ada lagi nanti saya masukkan balik persoalan tersebut

Anonymous said...

nak jawapan ke;
1. tanya presiden
2. dia orang tu semuanya pandai sangat
3. yang tinggal sbb IKHLAS membangunkan BOLASEPAK
4. FAM sinoname dengan UMNO
5. jawapan juga ada pada KJ, tak caya tanya SS, sbb tragedi umno sama saja dgn FAM
6. your 9 + 9 soalan ada satu jawapan saja
7. agak-agak presiden tau ke apa yang terjadi kat sekretarite tu?
8. maklumat sebenar tak kan sampai kat telinga presiden
9. sbb dia kata dia pakar risik negara, hehe, lingkup lah FAM
10 tambahan; calon pilihan badan berkecuali PWC tak sah, yg sah hanya yang sendiri bawa masuk, biar pun qualification and experience nya bertaraf dunia, tu la sbb nya pasukan negara tak boleh bertaraf dunia. kesian lah mamat

Anonymous said...

Bro Batu Api, 9 soalan je?? Kawari kuar sb 'godfather' dia (Datuk Dell) dinasihatkan berehat. Dahlan? Biasa la banyak sgt agenda peribadi. Loose Canon? Bibi cabut malam gak (bukti dlm blog sendiri..) Normala..dia lebih terror so kat FAM mana boleh ada org mcm tu. PA SU cipta sejarah yg paling seksa' bertugas di FAM. Abang Singh mcm Dahlan gak kot? Razali sebab di bukan tentera langsung tak tabik, Zaid ni kes trial & error je & Kol, sebab perlu ada yang tegas tak de hanky panky. Mcm Batu Api..boleh terima ke??

Anonymous said...

untuk menjawab semua soalan2 yg di ajukan disini..saya ingin menegaskan bahawa segala apa yang diperkatakan adalah lebih baik di analisa sebelum di perbincangkan. kita selaku manusia dan umat islam harus memikirkan baik buruk nya segala komen2 yg hendak di debat kan. adalah salah disisi islam menjatuhkan hukum sebelum ianya dibicara kan dan apa yang dapat saya lihat disini ialah kebanyakan mereka-mereka ini adalah ALLAH yang mana kesemua yang dikomen dan debat kan adalah hukuman semata2.

oleh yang demikian, kita harus lah ingat bahawa ada lagi yang lebih berkuasa dan rezeki masing2 adalah ketentuan ALLAH SAW.

kita hanya tau menaibkan umat kita sendiri daripada memberi galakan atau dorongan, umat melayu khasnya memang terkenal dgn sifat HASAT DENGKI dan TIDAK BOLEH TENGOK ORG LEBIH DARIPADA DIA..ini adalah satu sifat yang amat keji sekali!

so, do your homework before commenting on others and insulting others. it is a SIN and we both know what is the results of ALL these di akhirat kelak.

Anonymous said...

merumuskan segala yang di komen disini tentang FAM dan Bolasepak Malaysia khasnya..kita semuanya adalah rakyat malaysia..dan adalah lebih baik kita saling memberi komen-komen yang bernas dan membina dan bukan nya menaibkan individu-individu tertentu. soal prestasi bolasepak malaysia dan badan induk FAM bukan lah agenda peribadi dan tidak harus menuding jari kepada individu-individu tertentu sahaja. anda semua juga terlibat secara tidak langsung dalam membangungkan mutu bolasepak Malaysia.

adalah lebih baik sekiranya ianya dibincangkan dengan lebih profesional dan bukan nya secara amatur seperti mana yang dapat saya lihat dan baca disini. apa yang dapat saya lihat ialah kebanyakan komen2 ini dituju kan kepada mereka-mereka yang terlibat secara langsung dalam industri bolasepak malaysia..bagaimana pula dengan mereka2 yang terlibat secara tidak langsung? adakah mereka ini MALAIKAT? adakah anda semua MALAIKAT juga?

sudah kah anda semua bertanya kan diri sendiri adakah aku ini sempurna daripada mereka-mereka yang dibincangkan kan didalam ini? jadi jangan lah anggap diri anda semua MALAIKAT dan biarlah berpada-pada dalam memberi buah fikiran supaya ianya dapat menafaat untuk semua golongan lapisan masyarakat di negara ini.

berfikir lah secara positif dan jangan lah hanya menyalahkan FAM / pemain / jurulatih / penyokong / bloggers dll dalam isu mutu bolasepak kita sekarang.

kita sebagai rakyat Malaysia harus lah bertanggungjawab sepenuhnya dan bukan menjatuh kan air muka seseorang mahupun sukan nombor satu tanahair.

sekian.

Anonymous said...

Bro,
Alhamdulillah; ada yang ajak berfikir (akal/ilmu) tapi kalau akal tidak disertai amal tiada gunanya. kalau dah letak pasir dalam periok nasi orang (amal) dimana akalnya. Kesian Tuanku Presiden; maklumat sebenar di sekretariat fam tak pernah tepat yang dimaklumkan. yang manis-manis je yang sampai, sbb tu hancus