Tuesday, May 1, 2012

Dengan Rexy, Episod 3

"Saya boleh belajar untuk jadi lawyer, tetapi adakah seorang lawyer boleh jadi juara dunia dan juara Olimpik?" soal Rexy Mainaky kepada aku.

Soalan yang dilontarkan cukup menarik. Sudah tentu bukan mudah menjadi juara sama ada di peringkat daerah, negeri, kebangsaan apalagi antarabangsa kerana ia menuntut pengorbanan yang bukan sedikit, usaha yang berganda-ganda kerana sang juara bukan orang biasa. Sang juara unggul dan luar biasa.

Adakah Rexy menyindir individu tertentu di BAM?

Apakah BAM sedang berkomplot menyingkir Rashid Sidek selepas ini, sesudah menunjuk jalan keluar kepada Misbun Sidek dan Rexy?

7 comments:

Anonymous said...

bro rizal,

saya rasa setiausaha agung BAM terlalu berkuasa.
tak salah saya, beliau pegang dua lagi tugas besar dalm bidang kejurulatihan.
ini ditambah pula presiden BAM seolah-olah terlalu mengharapkannya, cara korporat konon, maka naik takuklah setiausaha n kroninya.
harap-harap BAM tak lingkup...

Megat Tam

Anonymous said...

lepas ni jangan terkejut pemain kita kalah dgn pemain Filipina. BAM seronok sama dgn FAM!

matt lehman said...

kita kehilangan seorang jurulatih yang berdedikasi

BAM tak pandai menjaga kebajikan jurulatih Rexy

Anonymous said...

what proof we all have Rexy a good coach or vice versa?

simple said...

bagi aku..kalau coach xbagus pun..tapi pemain sendiri yang bijak dan berusaha bersungguh pasti boleh berjaya jugak..serta ditambah sedikit element LUCK..hehehe

http://simple-mzs.blogspot.com/

event pundit said...

first was li mao, then the rest..coaches are no angels.. players are also no better...forever politics. look beyond their faces that they show to the public and also press who are also fooled..at times damage control is needed ..lets then have a standard benchmark. what better benchmark then performance at major tournaments not minor tournaments mind you.

Anonymous said...

dalam BAM takde Sultan Badminton, tapi Badminton Malaysia betul2 mengharapkan DLCW, dan sekarang badminton Maalaysia makin hari makin lingkup, sama juga dengan PSM, dalam PSM takde sorang pon anak sultan Melaka yang tikam orang jadi Presiden, tapi Sepak Takraw Malaysia makin hari makin lingkup, dengan jepun dan korea pon dah tak bleh nak blah apatah lagi dengan Thailand.