Monday, October 3, 2011

Kenangan dengan motor

Sejak aku terjatuh, dengan badanku dalam longkang tetapi motorsikal di atas rumput, aku taubat tak mau naik motor. Masa tu time sekolah. Aku suspect bang long, sepupu aku yang macam big brother, sampai hari ini tak tau motor dia jatuh dan ada sedikit kerosakan. Serba sedikit kisah aku dan model Tamiya serta motorsikal, baca  di sini

Jadi wartawan sukan kenalah liput macam-macam jenis sukan.


Aku tak boleh lupa, first time Mick Doohan menang GP...kat Shah Alam, litar batu tiga...aku macam bodyguard dia. Ini 1994. Sisipan Jaguh (1992 dianggotai Ishak Dalib, Nasir Ahmad, Rosli Safar dan aku) pula banyak mempromosi lumba motor. Rosli pulak memang pakar liputan motorsports.


Terima kasih Paulynne, buku ini, The Colours of Cub Prix, mengingatkan aku zaman pelumba selaku datang pejabat Berita Harian...


Antaranya Shahrun Nizam Tamin


dan Wazi Abdul Hamid (atas, kiri)


Sekarang aku observe dari jauh sajalah...kehebatan Zulfahmi Khairuddin memecut di litar Sepang...ditemani Akbar "Den dah koba" Sahari...

MotoGP 21-23 Oktober nanti ada empat pelumba Malaysia di starting grid...hebat!

1 comment:

Anonymous said...

Assalammualaikum,

Bro Rizal "Doohan" Hashim

This chap can go far provided that his team received a good sponsor, endorsement and support from corporate company. Moto GP is all about money....talent itself may not be enough if the team cannot do the R& D for the machine..all the best to him..

to Zulfahmi Khairuddin ..always remember where you come from...be good to your parents..and believe in Allah SWT. Insyaallah..when there is a will..there is a way...See you at Sepang.

Zul “Mamola” Amizan