Friday, March 6, 2009

Scoring goals in the Parliament

Deputy Sports Minister Wee Jeck Seng has my sympathies. He tried to defend the FA of Malaysia and football in general but a number of MPs netted a few goals, I can say. Please read here, Azmi M Anshar's commentary here, yellow card for FAM and the Bernama report here .

63 comments:

Anonymous said...

Why was Malaysia v UAE not telecast live to the people of Malaysia ?

Until today the nation has not seen a recording of the FULL match ?


For the Game. For the World.

Anonymous said...

Aalaaaa setakat MP Kinabatangan menyalak dlm parlimen apa nak heran...apa dia tau pasal bola?
kalau mengacau orang dan buat bising boleh la dia...

MP kepong pun apa kurangnya. Tak payah sibuk2 nak ajar FAM. Pi jaga parti sendiri sudah. Jangan nak memandai....

Hidup FAM!

Anonymous said...

SEKALI SEKALA ELOK JUGAK BUNG MOKHTAR BELASAH FAM NI. BIAR FAM TU SEDAR DARI MIMPI DIA. KALAU SETAKAT ORANG BIASA YANG TEGUR, DIA BUKAN JE BUAT DONO, TAPI SIAP GANTONG LAGI.

FAM PUN BUKANNYA KIRA BAIK SANGAT. DIA MARAH KAT ORANG PASAI BUAT PRESS STATEMENT KAT MEDIA. TAPI YANG DIA SENDIRI PI HEBOH SATU MELAYA YANG MBJB DAN KEPALA BATAS TAK BAYAR HUTANG INSURANS. SIAP UGUT NAK KENSEL PENYERTAAN DUA KELAB TU LAGI...

APALAH FAM NI NAK MEMALUKAN MBJB & KEPALA BATAS? CAKAP PANDAI SANGAT NASIHATKAN ORANG SUPAYA BUAT MELALUI SALURAN YANG BETUL. YANG DIA PI HEBOH DALAM PAPER ITU BETUL SANGAT KE?

TAK BOLEH KE FAM IKUT SALURAN TERTENTU SEPERTI TULIS SURAT KAT KEDUA DUA KELAB TU. NAK UGUTPUN, UGUTLAH SECARA DALAMANNYA SAJA...

KEDUA-KEDUA KELAB TU AHLI GABUNGAN PENANG FA DAN JOHOR FA. PATUTNYA FAM BERHUBUNG TERUS DENGAN KEDUA-DUA FA TU DAN BUKANNYA BUAT KECOH KAT MEDIA.

NGATA ORANG TAPI DIA YANG LEBIH.

Anonymous said...

INI BUKAN SAYA KATA TAPI BUNG MOKHTAR YANG KATA:-

"Pasukan bola sepak kita hari ini di tangga 165 kedudukan dunia. Sudah sampai masa kepemimpinan FAM diubah... mutu bola sepak kita sudah terlalu ke bawah berbanding negara Asia lain," katanya.

HAT NI PULA SATU SIGNAL DARI TAN SENG GIAW:-

Turut mengkritik ialah Dr Tan Seng Giaw (DAP-Kepong) yang mencadangkan supaya semua pegawai pengurusan FAM dipecat dan digantikan dengan kepemimpinan baru.

Anonymous said...

MASUK DLM PARLIMEN BERMAKNA ORANG MASIH SAYANG KAT BOLA MALAYSIA BUKAN F-A-M. FAHAM TAK? MR ANON, WHY YOU BOTHER TO WATCH THE FULL MATCH OF M'SIA VS UAE? DON'T WASTE YOUR TIME MAN. EVEN THE ENTIRE SQUAD HATE TO SEE IT AGAIN. MOVES ON MAN!

X NAT YOUTH

Anonymous said...

kalau dah sampai ke parlimen bermakna FAM dah tercemar. Tuanku presiden harus lakukan sesuatu sebelum keadaan menjadi parah.

Anonymous said...

Ko tengok aje

Bab nak kutuk, semua terjun, bab nak tolong, masing-masing terlopong
Mane idea nak membangun, nak repair, nak permaju, nak memperbaiki.
Nak suruh resign senang aje.
Dulu cerita epik
cari setiausaha baru takkan tak ingat? dari epik jadi cerita lawak
Itu pun isu nasional juga. Jangan cerita duit gaji habis ribu-ribu, duit konsultan carik calon tu berapa banyak ribu lagi.

Kadang-kadang peminat dan pemimpin kita pun kong kali kong jugak
Peminat yang berduyun-duyun kutuk tu, ada tak beli tiket nak tengok bebudak bola tu main. Apa cara anda memberi sumbangan dan sokongan?
Player pulak? Apa peranan anda?
Apa yang tak cakap dan buat lagi?

Berapa banyak pakar sukan, akademik, politik, ahli sukan dsb dah beri pendapat dan saranan.
Berapa banyak program dan strategi da digunakan
Berapa banyak duit dan tenaga serta air liur dihabiskan

Cubalah muhasabah,
Kalau sikap semua pihak tak berubah.
Kita bukan saja akan berada ditakuk lama, tetapi terus jatuh dan jatuh dan jatuh dan jatuhuuuuuuuuuhhhhhh..

Bola Pancet
ulu yam

Anonymous said...

Rakyat sendiri sudah jelik dengan apa yang berlaku dengan FAM. Itu sebab wakil-wakil mereka mula buka mulut di Parlimen.

Semoga KDYMM Tuanku Presiden dapat mendengar rintihan rakyat jelata tuanku. Tuanku harus membersihkan FAM dari segala macam kotoran yang terpalit didindingnya.

Jika perlu tukar cat, tuanku kena cari cat yang lebih tahan lama dan berkilat.

Kalau perlu tukar pintu, tuanku kena cari pintu automatik, biar senang dibuka.

Jika semua perabut perlu diganti, tuanku kena ganti dengan kayu jati.

Ampun tuanku!

Anonymous said...

MP Bebas, nampaknya hati anda masih belum terbuka untuk mengakui kelemahan pentadbiran FAM. Jika saya diberi peluang untuk menggantikan Pandikar Amin Mulia, saya akan lanjutkan perdebatan mengenai FAM sampai ke malam

Anonymous said...

Dah berapa kali perkara sebegini di bawa ke parliment kalau tak silap saya perkara ini dah di bawa apa bila kita kalah teruk selepas AFC CUP.
Maaf saya pohon buat DYMM Tuanku Presient apakah tindakkan yg di buat selepas kekalahan itu. Perlantikan kakitangan seketariat yang amat memalukan , mereka ini bukan pengamal pengurusan sukan yang sebenar.
Perubahan drastik perlu dilakukan jangan sampai segala apa kebaikan yang pernah di lakukan tidak akan menjadi lipatan sejarah buat semua

Tq

Anak tok batin kuntum

Anonymous said...

Dah berapa kali perkara sebegini di bawa ke parliment kalau tak silap saya perkara ini dah di bawa apa bila kita kalah teruk selepas AFC CUP.
Maaf saya pohon buat DYMM Tuanku Presient apakah tindakkan yg di buat selepas kekalahan itu. Perlantikan kakitangan seketariat yang amat memalukan , mereka ini bukan pengamal pengurusan sukan yang sebenar.
Perubahan drastik perlu dilakukan jangan sampai segala apa kebaikan yang pernah di lakukan tidak akan menjadi lipatan sejarah buat semua

Tq

Anak tok batin kuntum

Anonymous said...

Baik penjawat-penjawat jawatan utama atau staf-staf bergaji FAM sama saja. Bukan nak dengar rintihan rakyat. semua pekak kan telinga. Org kritik sikit, gantung... tu la yang pandai.

Kalau camni sikap mereka yang berkenaan, sampai bila pun FAM tak kan berubah... tak kan dpt baiki ranking FIFA punya.

Anonymous said...

Negeri ada kuasa tukar pimpinan FAM
Kepimpinan tertinggi Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) boleh digantikan setiap empat tahun sekali dan kuasa membuat perubahan itu terletak pada wakil-wakil negeri pada pemilihan bagi mengisi jawatan utama badan induk bola sepak negara itu diadakan.

Bekas Setiausaha Agung FAM Datuk Seri Dr. Ibrahim Saad berkata bahawa ketika pemilihan itulah, wakil-wakil negeri yang layak mengundi, bebas untuk mencalon dan memilih mana-mana individu yang mereka fikir mampu menerajui persatuan itu daripada segi kebolehan perancangan dan pelaksanaan.

"Mengikut perlembagaan FAM, kalau dirasakan ada individu tertentu tidak layak menjalankan tugas, satu cara untuk menggantikannya ialah semasa pemilihan yang diadakan dalam tempoh empat tahun sekali.

"Begitu juga bila individu terbabit merasakan tidak lagi berdaya memikul tanggungjawab tersebut, individu itu boleh meletak jawatan," katanya di sini, semalam.

Tempoh jawatankuasa eksekutif dan ahli majlisnya bagi tempoh 2007-2010 akan berakhir Jun tahun depan.

Akhir-akhir ini pelbagai rungutan dibangkitkan oleh peminat bola sepak tempatan yang mahukan pentadbiran FAM dirombak bagi memberi peluang kepada muka baru untuk memimpin badan induk bola sepak negara itu.

Pada persidangan Dewan Rakyat semalam, beberapa Anggota Parlimen membangkitkan nasib pasukan bola sepak negara sehingga ada yang menyaran agar kepimpinan FAM sekarang dipecat dan digantikan dengan muka-muka baru.

Bekas Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah sendiri pada Januari lepas mencadangkan supaya keseluruhan pentadbiran FAM dirombak semula demi mengembalikan kegemilangan sukan nombor satu dunia itu di negara ini. - Bernama

Anonymous said...

We must study the Malaysia v UAE match again. To prepare for the future.

RTM must show the recording of the full match to the people.



For the Game. For the World.

Anonymous said...

MP Bebas - please check masa debate tu, KJ ada tak dalam Parlimen? That monkey Kinabatangan memang takkan berani nak bersuara punya, tapi pasal takde sebab tu monkey Kinabatangan tu lantang - macam p******. Kalau KJ ada, why not bagi KJ saja yang jawab sebab dia office bearer FAM. Logik tak?
Bola Pancet - this time around ialah untuk maki hamun dan baling telur busuk jer kat FAM tu. Dah puas orang bagi pandangan. Dah berapa kali buat brainstorming? Dan berapa kali buat forum? Kan menyumbang idea namanya tu. Tapi apa FAM peduli? Memang layak lah die orang dikutuk dan dimaki hamun. Dah berapa banyak cadangan yang dikemukakan, tapi die orang nak buat ikut sedap die orang juga. Orang dalam FAM tu nak muhasabah? Jangan buang masa la Bola Pancet. Orang yang hanya gila kuasa dan kedudukan seperti yang ada dalam FAM tu tak layak diberi simpati lagi. Jangan buang masa ko la Bola Pancet nak tunjuk simpati kat dia orang.
Sorry bro - no good words to those policy makers dalam FAM. Time for them to step down.

Anonymous said...

Bola pancet,

Nama pun dah pancet. camner nak pakai you punya idea. pancet....
tadak isi dan tak menasabah.

Anon 12.05PM, saya juga kurang setuju dengan anda. You kata skrg musim nak maki hamun FAM. Saya tak setuju langsung sebab skrg bukan musim dia dah. Dah habis dah.

Dah puas orang maki seranah kat FAM tapi depa buat pekak telinga. Buat muka tak malu. Tapi apa nak hairan kan.... memang dia orang muka tak malu pun. kalau ada perasaan malu, dah lama angkat punggong dah.

Setuju dgn Anak tok batin kuntum. Penyandang kerusi empuk FAM memang bukan pentadbir sukan yang berkemampuan. Tak boleh harap langsung...

Depa macam si buta dapat tongkat.

Anonymous said...

Official statement from MyTeam:

Dear Friends, as you all would have known by now MyTeam lost 3-1 to Kelantan in Kota Bahru today. It was a ridicolously clownish display by the referee throughout the game, and yet again MyTeam suffered from poor standards of the men in black. We will be emailing you guys the highlights of his poor decision(s), next week, and you may judge for yourselves the atrocious standards endorsed by FAM. We will also email the highlights of questionable refereeing decisions during the 1st Leg, that was officiated by the 'untouchable' Subkhidin. We are not sore losers, but we believe that refeering standards have reached an all time low with regards to our matches. MyTeam have been extremely patient before this, but even complaints and reports made through the 'proper channels' before this, has not yielded the results one expects.

Anonymous said...

Wakil calon - musim maki hamun FAM belum habis lagi la ngok. Selagi kepimpinan belum bertukar selagi tu lah die orang layak dihumban dengan maki seranah yang tak putus putus. Buat perobih boreh jo. Untuk Dato Seri Ibrahim Saat Dah Habis, time to keep your mouth SHUT. You have done enough damage to the FAM. Perabih duit untuk lantik consultant tapi last last ko jugak yang sapu jawatan tu.
Rizal - tolong buat survey siapa pula yang layak dicalonkan sebagai Presiden, Timbalan, Naib-Naib Presiden dan Setiausaha Agong yang baru selepas 2010 tamat. Lepas tu kita sama-sama kempen dalam media.

Anonymous said...

ex-MIB

Referees may not be perfect, but over the years, some teams find it compulsory upon themselves to blame others for their follies rather than reflect upon their own weaknesses.
Do not be paranoid by believing that everyone is out to see you lose at all cost. Many people actually enjoy and cherish the few moments of brilliance displayed by "YOUR-TEAM". But that was all it was, a few moments, frankly there has to be more substance and I believe you are getting there. Focus on your team and not on factors you cannot control. At the end of the day, the best team will always win.
All the best.FAIR PLAY

PAYING SPECTATOR
Cambridge

Anonymous said...

Ex-MIB,

You kena serang FAm habis-habisan. Jangan biarkan team sengsara dengan keputusan pengadil yang terok. Ini satu bukti lagi Unit pengadil FAm dan jawatankuasa pengadil FAm bersikap sambil lewa... tidak sensitif dengan teguran.

Kalau setakat you bising dalam blog rizal ni, kirim salam jer la... FAM tak pandang pun.

Anonymous said...

kepada semua yang berkenaan termasuk setiausaha agong, jabatan pengadil dan anggota jawtankuasa pengadil.

Signal sudah diberi oleh ex MIB supaya anda semua bertanggungjawab dan 'pergi serta merta' dari FAM.
Jangan rosakkan bolasepak Malaysia dengan sikap anda semua yang mengabil sikap muka tak malu atau macam sibuta dapat tongkat.

Anonymous said...

Ni firsttime aku masuk blog ni. Bukan nak pecah tembelang atau buka pekung dada sendiri. tapi dah lama aku pendam dah... selama ni aku sabar dan baca je apa yang korang tulis. skrg tiba giliran aku nak luahkan apa yang terbuku dalam hati aku...
Ni pasal jadual lantikan pengadil. korang nak kata aku jenis tak bersyukur ke....atau dengki ke... busuk hati ke... apa ke...lantak korang la... cakap la apa korang nak cakap...

Sejak game 2009 mula bulan satu hari tu, cuba bayangkan aku baru dapat lantikan sekali. memang tak adil langsung. Ada yang dapat 6-7 game sebulan... tapi aku ciput je dapat.....
3 bulan baru dapat 1 game... Apa kurang aku dan apa lebih korang? mamat basit tu teror sgt ke sampai 4 games bulan ni?

Bulan 3 punya jadual lagi haru.... aku ni jenis suka tembak direct punya.... tak pandai nak cakap belakang-belakang. cuba korang tengok ada yang dapat sampai 4 game super dan premier tapi ada pula langsung tak dapat. Ni termasuklah la FIfa dan yang dah senior. Yang dapat banyak games tu baru jer joint je tahun ni dah belambak dapat game. Ni kes kroni la ni... atau kes uniform sama.
buat rizal dan kawari, aku nak inform korang berdua, kroni ni memang sah berlaku dan tak boleh nak sorok-sorok dah.

tu kes refri yang tak dapat game. Yg RA pun apa kurangnya. Yang baru-baru joint dapat buat super dan yang otai-otai buat premier jer. Yang aku nak gelak sgt ni... ada mangkok dua orang komiti tu dapat buat premier je. lawak betul....
Nampak sgt mangkok dua orang ni tak boleh pakai punya komiti. hahahha jgn marah bro.

korang mesti tuduh aku mengapa nak heboh pasal ni kan? mengapa tak guna saluran yang betul kan? Pirah la korang....cakap senang la korang...
habis aku nak luahkan kat sapa? Kat pokok? kat moto burok aku? atau kat sign board tengah jalan tu biar org gelak kat aku kata aku mereng? kata aku tiga suku?

Sudah la korang... jgn bodek lebih la.... kat komiti aku dah banyak kali bagi tau.... tapi dia orang pun tak boleh buat apa-apa dah. Telor dah kena genggam oleh sibuta yang baru dapat tongkat tu.

Ada komiti pun satu hal jugak... macam takde je.... tak berfungsi apa-apa pun. So kemana lagi atau pada gerangan sapa lagi aku nak mengadu nasib? cuba korang jawab sikit...


repri patah arang

Anonymous said...

repri patah arang,
Ketua unit pengadil tu bukan saja buta,telinga pun pekak.cakap orang bukan nak dengar.Dia saja yang betul.Dah buat salah tak nak mengaku pulak.

Anonymous said...

Repri patah arang,

selain basith yang kau kata dapat 4 daripada 5 game untuk bulan Mac ni, pengadil penang ada yang dapat game pada 19 dan 20 (presiden), 21 Super. tu satu contoh je... malas nak bagi contoh lain. Banyak lagi....

Orang lain dah tadak ke? Bagus sangat ke basith tu? Aku baru dapat sms dari sibasith ni. dia suruh aku jawab pada sibuta tu sama ada setuju terima game or tak. Patutla dia tiap2 minggu ada game.... dah jadi batman sibuta tu rupanya.

repri patah hati

Anonymous said...

repri patah arang,
aku setuju dgn kau repri patah arang. banyak sangat hanky panky kat fam tu. soal kroni mcm yang kau kata tu mungkin ada tapi tak banyak.... yang aku nampak jadual tu dibuat secara cincai, cuai, gegabah dan menggunakan daya imaginasi yang berlebihan. Bila cut and paste, orang yang nama dia ada kat awal-awal,merasa lah.... yang tadak nama, alamat gigit jari la....

itu sebenarnya yang berlaku. hasil kerja yang tak berkualiti. Cuai...

gaji yang dibayar RM4,000 oleh FAM hanya setakat untuk buat jadual pun tak dapat pulangan dan hasil yang memuaskan.

dipendekkan cerita, selagi FAm macam tu, selagi itu la benda-benda mengarut macam ni berlaku. Dulu, kini dan selamanya.


repri patah sayap

Anonymous said...

Repri patah arang,

Sebab kau dah suruh aku jawab, skrg aku jawab ok! Aku simpati dgn nasib kau. aku tau bukan kau sorang saja yang kecek hati pasal masalah dalaman ni. Ramai... tapi semua tak berani nak bersuara. aku salute kat kau sebab berani berpatah arang. kadang kadang manusia ni tak lepas dari sikap 'tak apa' asalkan 'aku dapat' buat apa nak kecoh-kecoh kan? Jika itu sikap kita, satu hari nanti, 'orang itu' pula yang akan pening kepala bila dia sendiri terkena nanti.

Nak salahkan AJK pengadil pun tak boleh repri patah arang. Aku yakin dan percaya, dia orang dah buat setakat yang terdaya. Tapi kuasa untuk membuang sibuta tu bukan di tangan mereka.

Dulu aku baca dalam NST, korang dah ready petisyen nak serah pada tuanku. Mana dia? Korang bising-bising dari luar dah tak jalan dah. Apa kata korang pakat ramai-ramai boikot semua perlawanan? Berani ke?
Lepas tu korang suruh AJK pengadil tu resign sebagai tanda protes dan bagi signal kat tuanku. Skrg ni hanya tuanku saja yang boleh selesaikan masalah korang.

Kita tak boleh ubah nasib kita hanya dgn berpeluk tubuh. Sesuatu mesti dilakukan! Kalau dok melopong pagi sampai petang, tak berasap la dapor kita.

Aku tak la nak menudoh korang berkira sgt pasal duit sebab aku tau, sapa yang tanak duit. Cuba angkat tangan ada tak sesapa yang tanak duit? Jangan nak goreng la....

repri patah arang, setakat kau sorang je yang berkokok pun tak jadi... tak kan ke mana nya....

Macam ni la senang citer repri patah arang, apa kata kau anggap apa yang berlaku ni ada hikmahnya. Kau anggap ini bukan rezeki kau.... rezeki tu ada di mana-mana. Mungkin satu hari nanti tuhan akan bukakan telinga, celikkan mata sibuta yang dapat tongkat tu....

Ex-repri patah kaki

Anonymous said...

Repri patah arang

Aku ingat kau memang tak bagus, sebab tu kau tak dapat game. Ataupun kau memnag tak pandai bodek, ataupun kau bukan kroni, ataupun perangai kau tak senonoh, ataupun kau selalu komplen, ATAUPUN MEMANG BUKAN REZEKI KAU.

Yang confirm 'bodek' dan 'kroni' bukan kriteria pilih repri.
Sendiri mau ingatlah, sini tak boleh carik makan , cari tempat lain, jangan makan orang pulak.

Repri Bakar Arang
Gelang Patah

Anonymous said...

Buat jenama repri repri patah segala patah,

Boikot saja Liga M. Tunjukkan kuasa kamu semua. kalau kamu semua tak datang stadium, suruh Azzuddin jadi repri, kamaruddin and saipuddin penjaga garisan dan fuad pengadil simpanan......

Anonymous said...

kaum kerabat repri repri patah... jangan ada hasad dengki. nak kan sesuatu kena berusahalah sikit. mana boleh goyang kaki. rezeki tak kan datang bergolek.
buat apa nak bising-bising pasal lantikan ni? kalau ada, adala... kalau takde, takde la. aku tak kisah sebab tiap2 bula aku tak pernah missed dapat 3-4 games. masyukkkk.....nasib korang la....

Anonymous said...

Datuk Chin Aun,
Dulu dato' kata tiada kronisme. Sekarang apa macam? Datuk masih nak cover lagi ka?
Bagaimana pula dengan kata kata dato' semua urusan akan ikut porsedur? Dah ikut ke?
Jangan bagi semua orang ketawa datuk....

Anonymous said...

repri bakar arang,

nak kata aku tak bagus, aku tak le terok sgt nak banding repri lain. lebih kurang je.... nak compare dgn yang dapat 5-6 games tu, aku lebih bagus dan aku lebih senior.

yang kau kata aku tak pandai bodek dan aku bukan kroni tu aku setuju...

Anonymous said...

ngko orang buat demo besar-besaran dari motorola sampai ke wisma FAM lagi bagus. bawak telo busuk sekali.

Anonymous said...

Repri patah Arang

Yang nak kata kita bagus tu orang lain, bukan kita masuk bakul angkat sendiri.
Selain dari game, perhubungan kena jaga, perwatakan kena jaga, imej kena jaga, alah engkau kan repri, kau sepatut lebih tahu.
Yang kau tak bodek dan bukan kroni tu bagus lah.Tahniah
Aku doakan rezeki kau bertambah.Semoga suara rintihan kau terdengar.
Semoga juga engkau tak terhangus dari arang jadi bara terus jadi abu.
Usaha dan berdoa, semuanya ada hikmah.Percayalah

Repri Bakar Arang
Gelang Patah

Anonymous said...

DARIPADA korang melalak dalam ni lebih baik korang buat sesuatu supaya pihak-pihak berkenaan sedar dari lamunan. sekarang bukan masa nak hentam menghentam lagi.... bawak telo busok pun dah tak guna dah.... masing-masing nak tunjukkan kuasa dan sifat ego masih menebal. Fikirkan cara lain yang boleh merobah keaadaan.

Good Luck

Anonymous said...

Tahniah!repri patah arang kerana berani mendedahkan isu perlantikan pengadil ni.aku setuju sangat dengan apa yang luahkan.tapi aku bukannya nak salahkan sibasith tu,dia cuma menjalankan tugas yg diamanahkan.Dah orang nak bagi dia banyak game buat je lah.Cuma orang yang buat perlantikan tu,dia tak boleh fikir ke atau dia tak tau buat kerja.Kalau tak tau tanya atau mintak pendapat orang lain.Jangan jadi bodoh sombong.
Patut la ramai repri kebangsaan dah buat game projek sekarang ni sebab diaorang tak dapat game.Sampai repri projek pun dah tak boleh cari makan.
Kpd.ketua unit pengadil aku harap
cepat sedar dan jadilah ketua yg ADIL,AMANAH & bertanggungjawab.
Jangan orang membenci anda sampai mati.

Anonymous said...

Patut la aku tak ada game.Semua bagi kat orang dia.
Komiti tolong tengok-tengok sikit,takan tak boleh buat apa-apa.
Aku pun lulus fitnes juga...

Anonymous said...

Patut la aku tak ada game.Semua bagi kat orang dia.
Komiti tolong tengok-tengok sikit,takan tak boleh buat apa-apa.
Aku pun lulus fitnes juga...

Anonymous said...

repri bakar arang,
aku bukan kata aku bagus. aku pun rep cikai gak. tapi dah dekat nak pencen ni, sekali pun aku tak pernah kena gantung. Yang dapat 4 game tu buat game belia pun kena gantung dengan du****.

Aku cuma nak bandingkan aku dengan mamat tu je. Nak banding kau dengan aku, memang le kau lebih teror.

Anonymous said...

ref kena naya,

ERTI sebuah perjuangan bukan setakat bertindak apabila kita tidak mendapat apa yang kita hajati sedangkan apabila kantung kita penuh, kita kata 'tak apa... sabar.... itu bukan rezeki kau...

PERJUANGAN memerlukan pengorbanan. Pengorbanan memerlukan keikhlasan. Keikhlasan memerlukan hati yang murni. Hati yang murni memerlukan kekuatan.

KEKUATAN memerlukan semangat. SEMANGAT memerlukan perjuangan. Ehhh perjuangan semula? Pi ke situ semula? OK la. kang korang pening pulak....

Pejuang Kemerdekaan
Sg. Pelik Sepang

Anonymous said...

REPRI TERINAYA,

NASIB KAU LA TAK DAPAT GAME. LAIN KALI KAU PI CUCI LONGKANG KE.. LAP MERZ TU KE... BARU LA KAU DAPAT BYK GAME... GOYANG KAKI JE MANA BOLE JALAN BRO....NAK HIDOP KENA PANDAI BRO.....USAHA TANGGA KEJAYAAN!

KAU NAK SURUH KOMITI TENGOK-TENGOK KAN HAL KAU? PERGHHHH... AKU DGR SKRG NI KOMITI DAH PERANG BESAR DAH. KOMITI CUBA BETULKAN APA YANG TAK BETUL TAPI MAMAT TU TETAP TAK MAHU NGAKU KESALAHAN DIA. AHHH MACAM YANG BIASA KITA BACA DALAM BERITA HARIAN TU LA JAWAB DIA...

ITU TAK BETUL, SAYA DAH BUAT....
SAYA BERJAGA SAMPAI IMSAK... SAYA ITU... SAYA INI...

YANG SYOKNYA... KOMITI PUN DIA MAKI HAMUN SEMACAM JER.... KENA SIBIJIK KOW-KOW PUNYA......SIAP KENA CARUT LAGI AKU DENGAR....

ERMMM NASIB KORANG LA KOMITI. KORANG RESIGN JE LAGI BAIK. BAGI SIGNAL KAT TUANKU TU SIKIT!

anti Ego
Kota Samarahan

Anonymous said...

ADA sesapa yang boleh sahkan berita kesemua komiti akan letak jawatan sekaligus dalam masa yang terdekat ini? Kalau ni cerita betul, boleh masuk guiness book of record ni. Tak sampai satu penggal dah resign. Kalau komiti dulu dekat 7 penggal (21 tahun baru depa resign. Oppss sori, bukan resign tapi tidak dilantik semula....

Just try you all imagine, aku masuk jadi rep tahun 80an, depa dah jadi komiti dah time tu....dan puak-puak depa lah yang access dan pernah semelih aku.

Kemdian aku resign akhir 90an sebab aku tak larat dah. Rasa dah tua sangat dan nak bagi peluang orang muda pulak. Satu hal lagi, fitness test pun cukup-cukup makan jer. So lebih baik aku resign jer...
Namun puak-puak ni masih kekal as komiti.

Awal 2000an aku apply jadi MI pulak. alaaaa yang sekarang you all gelar RA atau kadang-kadang MC tu la....Maybe rezeki aku ada dan masa tu org tak ramai, aku diterima jadi MI. Time tu jugak puak-puak ni tetap masih jadik komiti.

2005 aku rasa dah penat sangat pasal bola ni. Anak bini selalu kena tinggal, cucu dah tak kenal atoknya, surau pun time kenuri jer pi... tu pun pi makan jer...mata pun dah rabun....

Pikir punya pikir, aku pun buat la surat kat FAM nak resign. Aku rasa itulah satu-satunya keputusan PALING TEPAT yang pernah aku buat dalam lipatan sejarah hidop aku. Ermmm tapi atok-atok kita tu masih tetap di situ....

Pejam celik.. pejam celik... aku dgr 2007 atok-atok tu dah tak terpilih lagi dah jadi komiti. Maka berakhirnya zaman semelih menyemlih ni...

Tapi aku dgr, dorang masih jadi RA hingga ke hari ini betul ke? Wowww ni pun boleh masuk guiness book of record ni. Boleh rayakan ulang tahun jubli perak ni... dah 3 generasi masih kuat ni. Syabas!

Anonymous said...

KESIAN REPRI PATAH ARANG. SEMOGA ALLAH MURAHKAN REZEKI ANDA. AMIN.

Anonymous said...

Anti Ego,

Apa nak hairan kalau komiti kena carut? Yang komiti pi tegur mamat tu apahal? Biarkan saja dia syok sendiri. Aku berani potong jari kalau la mamat tu sanggup nak terima pendapat orang lain....

Aku bukan kenal dia sehari dua ni. Aku dah masak betul pe'el dia.

Anonymous said...

Ex MI pemurah,
kalau boleh puak-puak tu nak menongkat langit. itu kalau boleh la.... tapi mana boleh kan?
resign tetap resign. tapi tak tau bila. Kot-kot tahun 3000 kot?

Anonymous said...

Repri Patah Arang

Saya cadangkan you pun buat macam GMP, Kumpul ramai-ramai hantar memorandum kat Istana Negara, berarak lah ramai-ramai, untung2 ada orang Partai Bawah Pokok, partai Slam Mangkuk, Partai TimBang Rakyat, Partai Garisan Kebangsaan, OOMONO,HEENDERAFT, PERSATUAN JILAT CICAK, MACACCAI, dan lain-lain partai yang sewaktu dengan nya datang beri sokongan.
Mungkin juga anda beruntung ditembak gas pedih mata.
Berguna juga kau jadi arang
Last-last jadi abu.
Teruskan lah merengek macam pondan sembelit.Mungkin semua masalah kau akan selesai.

AKU BAKAR ARANG
Kedai Kek Setiu

Anonymous said...

Anti Ego... itu sebab sejak dulu aku tak pernah sentuh atau usek siket pon orang tu. Aku dah tau lama dah dia ni ada penyakit sikit. Kalau kita layan dia, org kata kita pulak yang bodo nanti....nanti orang kata,kita pun 2x5 sama mereng.

Anonymous said...

Aku sokong 'aku bakar arang' kedai kek setiu. Kita pakat ramai ramai kumpul batang getah then kita bakar repri patah arang dengan 'aku bakar arang ' dua dua sekali.

Dua dua ekor ni tak layak berkokok bab bab repri ni sebab korang berdua memang hampeh dan macam siot jer. bahlol macam lembu.

Anonymous said...

Aku bakar arang.... nampak sangat ngko ni bodo macam kambeng. Kawan tu luahkan isi hati dia pasal kroni-kroni ngko tu. Dah le bodo, sombong pulak tu. cakap orang tak mau dengo. cakap ngko je nak dengo.
ngko jgn ajar budak budak supaya tak hormat pada ngko tau. itu silap ngko sbb ngko yang buka aib ngko sendiri. itu sebab budak budak tu dah hilang rasa hormat pada ngko. itu salah ngko sendiri.
Kalau ngko nak org hormat pada ngko, engko sendiri kena belajar hormat pada org lain. jangan ikut angin ngko jer. Kang aku panggil ngko bodo kang ngko marah....

Anonymous said...

BETUL TU ANON, BIAR MAMAT 'AKU BAKAR ARANG' TU RENTONG JADI ABU. LEPAS TU KITA TABUR DALAM SG. SETIU. AKAI TADAK.

Anonymous said...

yang kau sibuk apahal 'aku bakar arang'? kau tak nampak ke survey dalam ni 73% mahu boss kau tu dipecat? Sah kau ni buta hati dan takde akai. cakap pakai kepala lutut. kau bela la la bos kau tu.
kalau kau cakap repri patah arang tu pondan, try kau bagi bi** kau kat dia. kalau bi** kau berisi nanti sah kawan tu bukan pondan. tapi kalau bi** kau boncit nanti, jawab la sendiri. lahanat

Anonymous said...

Anonymous

Hahaha and hahaha

At least Repri Patah arang ada hati dan maruah dan berani bersuara, yang ko sembunyi macam pondan nampak polis apasal. Nama pun tak dan nak taroh.
Busuk busuk si patah arang tu pun ada gak gunanya dan sumbanganya.

Apa hak ko nak hina orang macam tu.
Ko panggil orang macam lembu, diri engko cam mana? Halo brother, cermin la muka sikit, entah=entah belakang lembu lagi cantik dari perangai pengecut cam ko.
Kalau jadi askar, lama da kena tembak member sendiri kerana sembunyi dalam kelambu.
Repri-reperi yang macam-macam patah dan repri patah arang, jom kita bersatu bantai orang-orang yang tahu duduk kat stadium dan kutuk repri saja. Jom kita pakat dan jadi lebih bagus lagi. Mereka semua tadak telur. kalau berani jadi lah repri.Memang senang duduk baling botol dan kencingkan repri, aku sumpah ko tujuh keturunan semua jadi repri, dan setiap kali ko pegi tengok game mereka, telinga ko akan sakit sebab dengar orang kutuk cucu-cicit engko.

Repri Bakar Arang
Kedai Kek Setiu

Anonymous said...

yang korang beramok dalam ni apa hal? jangan terikut ikut rentak bebudak. kalau dah tau hamlau sorang tu tak boleh buat kerja, pi la pakat la ramai ramai hantar nota bantahan yang korang cakap dulu tu.

kang aku santau sekor sekor muntah darah kang....

Anonymous said...

MELEPAS LAGI LA GAMAKNYA KAU REPRI PATAH ARANG. SUMA REPLACEMENT AKU TENGOK GENG GENG BAJU CELORENG JER YANG DAPAT. ITU CONFIRM BUKAN KAU SALAH SORANG LA KAN?

SIAN KAU....


ekor kuda

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHHAHA. MEMANG SUMA REF FAM KAYU DAN MANGKOK HAYUN. MASALAH DALAMAN BISING DALAM BLOG JER. KALAU BERANI PI LA SERGAH AZZUDDIN DAN KAMARUDDIN TU....
MEMANG KORANG KAYU SEBAB TU LA MYTEAM BISING, KEDAH BISING, KELANTAN PUN B1SING. NI SUMA KARENAH KORANG YANG KAYU TU. TIUP WISEL BUKAN PAKAI MULUT TAPI PAKAI BONTOT.
TAPI AKU TAK SALAHKAN KORANG 100% LA SEBAB KORANG BERKETUAKAN MACAI-MACAI YANG LEBIH HAPRAK DARIPADA KORANG. INGAT DIA JE YANG PANDAI, ORANG LAIN SUMA BODO CAM LEMBU...
AKU PI TENGOK DATUK NICOL ANN DAVID MAIN LAGI BAGUS.

Anonymous said...

repri squash... kalau kau ada tugas masa nicol ann david main nanti, jgn lupa bawak aku sekali. bayar pun bayar la...
Tak rugi keluar duit tgk nicol main. semua dpt tgk nanti... Daripada mengabeh bogheh tgk Liga M baik pi tgk squash.

Anonymous said...

Bukan anti Selangor atau anti Kelantan. Tapi salah tetap salah. Itu isunya.

Kalau kedah pernah kena 10K napa kali ni tidak. Ini bermakna semua pihak tidak bersalah? Jadi, siapakah yang bersalah? Hantu ke yang bakar mercun?

Anonymous said...

KAPADA SEMUA KELUARGA PENGADIL,
TIDAK PAYAH LA KITA BUKA PEKONG DADA KITA DALAM BLOG NI. KALAU ADA REZEKI TU TERIMALAH DENGAN SYUKOR. KALAU TAK ADA, ANGGAPLAH TIADA REZEKI. BUAT APA NAK BISING-BISING, DIA DAH BAGI TU BUAT SAJA LAH. APA ADA PADA KUASA?
KALAU KUASA ADA, TAPI TAK MASYUKKK, TAK JADI JUGA. JADI BAIK TUTUP MULUT DAN TERIMA SAJA APA YANG ADA

Anonymous said...

caya la lu tuan penasihat 10%. sebab lu dah bagi idea baik punya, aku tambah lagi 10% amacam jadik?
Tak kira pengadil ke... Mi ke... komiti ke... buat saja la game yang dia bagi tu. jangan nak merajuk tolak-tolak game. yang rugi sapa? awak juga... bukan orang lain kan? Orang lain sapu dan nganga jer. Awak nak protes sensorang mana jalan bro...
Kalau bersatu lain la citer....

Anonymous said...

kalau tak silap,sekarang ni ada temuduga untuk jadi askar.jadi kalau ada repri yang nak cari game lebih bolehlah cuba nasib.Kalau dah jadi askar tak pergi game pun tak kena tindakan apa-apa.
Lepastu boleh set pulak tarikh dan tempat mana nak pergi.

Anonymous said...

cadangan jadual mac sebenarnya gula-gula. repri yang tak dpt buat game pada tarikh yang dicadangkan bukannya bagi memudahkan untuk ditukar ke game lain, tapi sebenarnya untuk memudahkan bagi pada siapa? ASKAR JUGA....( bukan tuduh tapi ada bukti sah)

Anonymous said...

selagi MC terbaik khutub utara tu ada situ, selagi itulah korang tak kan habis berungut...

Anonymous said...

Aku dipahamkan unit pengadil sedang berkonfrontasi dengan komiti. Bila jadual dibuat tanpa pengesahan komiti, ahli-ahli komiti cuba memberikan pandangan mengenai ketidaksamarataan pelantikan.... Ada yang dapat banyak games dan ada yang langsung tarak game.... ada yang dapat dua games seretak pada hari yang sama...
Tapi aku juga dipahamkan pandangan itu telah disanggah dengan ayat-ayat yang kurang sopan dan menyakitkan hati. Ini seolah-olah segala perbuatan itu tidak boleh ditegur . Jika ditegur, akan kena maki hamun la jawapnya.
Aku juga tak setuju dengan cara tu. sepatutnya selaku warga emas, kena la tunjuk contoh yang baik pada budak-budak. Bukannya nak bagi budak budak tu terus membenci anda.

Anonymous said...

Orang tua tu masa sekolah dulu mana ada belajar sivik.sebab tu tak tau hormat orang.