Tuesday, March 3, 2009

KJ - Kena Juga?

Malay Mail pic

Read Malaysiakini's interview with YB Khairy Jamaluddin in this blog here. Perhaps when I have the time I will comment on every paragraph. Of course I'm rubbing my hands with glee on this opportunity. Kosmo today however quoted FA of Malaysia general secretary Datuk Azzuddin here. The Malay Mail carried Khairy's clarifications here. Unlike Felda United coach Reduan Abdullah, Khairy is an office-bearer of FAM and is therefore subject to FAM's code of conduct or ethics or whatever!

17 comments:

Anonymous said...

KJ oh KJ....

"If I have a free hand, I would suspend the league for next year," he told Malaysiakini."I will not waste money on the league. I would stop everything, tear everything down, and start building it back from the ground up," he added.

Kenyataan untuk menggantung Liga M adalah sesuatu yang bercanggah dengan dasar yang telah diputuskan oleh EXCO dan Majlis FAM. Dengan lain-lain perkataan, ianya diibaratkan memperlekeh-lekehkan apa yang telah diputuskan bersama.

Baca lagi...

There is still some element of graft in the game, which still affects the top level personnel throwing games and things like that (away)," he said, with his demeanour and body language suggesting that even those in the top echelons of FAM have no idea how to tackle the problem"


Tuduhan rasuah telah menular masuk ke dalam liga kita adalah satu tuduhan liar tanpa menyertakan bukti yang kukuh.

Satu tamparan hebat buat penjawat-penjawat utama jawatankuasa FAM apabila dikatakan tidak mempunyai idea untuk bekerjasama menyelesaikan masalah itu.

Anonymous said...

FAM oh FAM....

Try kita baca kosmo ni:

"FAM tidak ada masalah dengan sebarang kritikan, teguran atau pandangan peribadi seseorang, tetapi ia kenalah dibuat melalui cara yang betul," kata Azzuddin kepada Kosmo! semalam.

ULASAN:

Kita bersetuju dengan kenyataan Azzudin. Kita juga bersetuju Redhuan tidak sepatutnya meluahkan pandangannya di dada akhbar. Mungkin ini satu kesilapan yang tidak disengajakan oleh Redhuan. Namun, niat beliau baik dan bukan mengkritik secara hentam keromo. Salah tetap salah... tetapi mungkin tidak seberat hukuman itu!

Yang ini pula:

"Ada saluran yang tertentu untuk ahli gabungan termasuk jurulatih, pengurus, pemain atau pegawai untuk meluahkan pandangan dan kritikan terhadap FAM, bukannya melalui media"

ULASAN:

Bagaimana dengan KJ yang secara terang-terang mengkritik FAM yang disiarkan oleh semua akhbar harian?
Paling terbaru, dalam Malaysiakini.
Apa tindakan FAM?

Ini jawapan Azzuddin:

Namun, apabila ditanya adakah Khairy juga akan dikenakan tindakan atas kenyataannya itu, Azzudin berkata: "Itu saya tidak tahu dan tidak mahu komen. Itu adalah pandangan peribadi dia."

ULASAN:

Oh baru ku sedar, KJ cuma bagi pandangan peribadi!

Pungguk Di Rimba

Anonymous said...

KJ tidak akan didakwa kerana beliau 'hanya memberi pandangan peribadi'

HARAP MAKLUM

@eYi@ said...

KJ pun nk kena jgak ker??? hahaha.. truk btul FAM nih... Che Mat Jusoh pun bt media statement gak ari tu.. gantung jer cam redhuan!!!

Azzudin ckp ader saluran???? saluran aper kalau tersumbat... hasil meeting KBS ngan x-player pun blum nmpak kesan dlm FAM... kompom cadangan masuk tong sampah nihhh!!

Anonymous said...

Sedih juga dengan senario yang melanda FAM sekarang. Ada saja benda yang tak kena dan pihak media, tidak melepaskan peluang mereka untuk memberikan kritikan membina terhadap FAM.

Namun apa yang menyedihkan, pihak-pihak tertentu cuba menjadikan pengadil sebagai kambing hitam bagi membolehkan krtitikan terhadap FAM dapat diteruskan.

Kasihan si baju hitam yang tersepit di tengah-tengah dua ekor gajah yang sedang beradu tenaga masing-masing.


TERATAI LAYU

Anonymous said...

Setuju dengan teratai layu.
Cuma agak terkilan si baju hitam itu pula cepat melatah dan terpengaruh serta terikut-ikut menari dengan irama dan lagu yang didendangkan.

Kepada si baju hitam, anda tidak perlu menggoyangkan pinggul sambil berdansa mengikut rentak irama yang sumbang itu.

Jangan biarkan seluruh masyarakat ketawa mengilai-ngilai melihatkan tarian anda yang turut sumbang itu.

Mawar Unggu

coretan_khalayak said...

mana mungkin anak buah langkah bos-
fahami siapa belakang Malaysia Super League . siapa director MSL Sdn Bhd .

banjingan 2 orang ini akan saling membantu azuddin akan tentu di belakang khairy jembalang dalam apa keadaan sekalipun.

"I will not waste money on the league"
- F%^&*&*!#uhhh seronok kalau tgk banjingan ni selalu buat statement mcm innocent

Anonymous said...

Kenyataan KJ lagi mengerungkan dari apa yang sdr Redhu nyata kan. Kenyataan KJ menghina FAM dengan seluruh warganya, termasuk presiden dan dirinya yang telah sama-sama membuat keputusan mesyuarat. Kalau tak setuju dengan keputusan bersama, nyatakan ikut "saluran yang betul". Sepatutnya orang seperti KJ tahu maksud keputusan, bersama dalam berpersatuan; kalau pendirian kita tak sama dengan keputusan majoriti, kita tidak boleh luahkan diluar persatuan dengan harapan mencari sokongan dari pihak luar, ini menyalahi etika berpersatuan, tambahan pula konon nya jawatan kita antara yang lebih berpengaruh dalam persatuan tersebut. Ini bunyi nye macam kita hendak lari dari terlalu banyak kesilapan yang tealh berlaku ddalam persatuan tersebut. So bila jari di tunding ke FAM, kita kata "dari mula lagi saya memang dah tak setuju" senang lah KJ ooo KJ.

Anonymous said...

Geli hati dengan statement KJ; "if I have a free hand........." Eh eh bukan kah Naib (calon Ketua Pemuda UMNO) berpelajaran "Oxford" ni dah amat berpengaruh?, so tak kan lah tak dapat "free hand".. Malu pulak kalau di fikir kan orang kuat ni tak mampu nak mempengaruhi ahli EXCO dan Majlis FAM untuk membuat keputusan... ni dah kelakar FAM tak lah sebesar UMNO, kalau macam itu susah untuk mencapai cita-cita. Baru kat FAM dah macam mengalah je. ATAU ini tectical move nak lepas tangan. Pada lepas tangan lebih baik lepas jawatan, tak la nanti FAM jadi hancur lebur. Timbalan yang dulu tu KDYTM secara gentlement lepas jawatan sebab baginda tak mau lepas tangan dan buat statement tak ikut "proper channel". Untuk pengetahuan, Timbalan yang satu lagi tu tentu berbesar hati menunggu peristiwa ini agaknya.

Banyak yang YB KJ luahkan ini ada bukti/fakta nya ke?. Kalau ye pun buatlah pembersihan. Jangan cakap je "based on hear-say" Ajak lah bro SS yang sangat setia tu siasat dan beri "empirical evident". Sebagai "leader in the making- kononnya" YB tunjuk kan lah ilmu "oxford" YB tu untuk mempengaruhi "those less knowledgeable/idea to tackle the problem" Tak kan lah you alone YB (they supported gile-giler to welcome you to FAM earlier) or if so, I am sure YB, you are not capable leader to lead this tiny association compared to Pemuda UMNO, sorry to say, coz you proven it by your statement posted by your good brother SS. Oh oh..ooo! I smelt something fishy around (announcement to public),"unfree hand... coz of super power around..." Dan selepas ni nampaknye lagi ramai lah pengikut blog akan mudah dipengaruhi oleh penulis blog yang "lebih smart" menggambarkan YB di superimposed kan tu nampak sama je wajahnye. he he..gurau skit

Anonymous said...

Dasar pendakwaan terpilih yan dipraktikkan oleh FAM akan memungkinkan KJ terlepas daripada sebarang bentuk tindakan.

Anonymous said...

bro rizal, mana dia yg kamu cakap nak ulas pasal KJ nih?

Anonymous said...

KHAS BUAT PENGIKUT BLOG INI.

JANGAN TERPENGARUH DENGAN provokasi penulis upahan seperti rizal ni.semua kerja yang org lain buat semua tak betul. semua benda yg org lain cakap semua salah. Dia saja yang perfect.

Anonymous said...

APA FAM

WHAT IS THE NEXT ACTION

KJ - 1 TAHUN GANTUNG

HAMIDIN - 1 TAHUN

DATO CHE MAD JUSUH - 1 TAHUN

DEVAN - 1 TAHUN

LT KOL (B) KAMARUDDIN - 1 TRAHUN

DATO SOH CHIN AN - 1 TAHUN

SO NAMPAKNYA ADA KEKOSONGAN BOLEH MINTAK SAPA NAK JADI JURULATIH ADA 2 KEKOSONGAN, NAIB PRESIDEN 1 , TIMBALAN PRESIDEN 1, AHLI JAWATANKUASA 1 DAN KETUA UNIT PENGADIL 1

SAPA-SAPA NAK MINTAK KERJA BOLEH HANTAR TRU LT. JEN (B) DATO AZUDDIN AHMAD DENGAN KADAR SEGERA

TQ

Anonymous said...

Kaji sehalus-halusnya kenyataan Azzuddin dalam Malay Mail di bawah:

"If your editor-in-chief writes something that contradicts (the facts), would you warn him?” asked Azzudin, implying he had no authority to act against the top brass".

ULASAN: ORGANISASI FAM TIDAK BOLEH DISAMAKAN DENGAN SURAT KHABAR ATAU MEDIA. SETIAUSAHA AGUNG ADALAH KETUA EKSEKUTIF BAGI SEKRETARIAT FAM. BELIAU BERTANGGUNG JAWAB UNTUK MENENTUKAN SEMUA PERATURAN DAN PROSEDUR HARUS DIPATUHI OLEH SEMUA PIHAK YANG TERLIBAT DGN BOLASEPAK DI MALAYSIA DARI SETINGGI-TINGGI JAWATAN HINGGALAH KE BAWAH.

“I am just following the rules and regulations of FAM. I don’t want to comment further on this matter.”

ULASAN: KALAU ITULAH JAWAPAN AZZUDDIN, BAGUS!!.... SILA BERTINDAK MENGIKUT SYARAT DAN PERATURAN SEPERTI YANG TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN FAM.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hebat sangat ke kroni dia tu,sampai FIFA ref pun tak dapat game.