Saturday, June 7, 2008

Kepada Pak Cu



Selamat hari lahir kepada adikku Man, moga sentiasa di bawah lindunganNya, dilimpahkan rezeki dan diberkati usia.

6 comments:

Anonymous said...

Happy Birthday Adik!

Unknown said...

Thanks to Bang Is and Kak Lin.

From Both of Us,

Man & Dila

Unknown said...

Looking forward to tonight's family get together

Anonymous said...

Brother,

ini dipetik dari www.kedahku.blogspot.com

Saudara,

Adalah lebih baik saudara betulkan keadaan di dalam Umno sebelum bercakap mengenai perkara-perkara mengenai politik parti saudara.
Parti yang saudara wakili hanya tahu menyusahkan rakyat sejak Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri. Adakah saudara sebagai orang kuat Umno bahagian menyokong tindakan Perdana Menteri menaikkan harga minyak dan kos elektrik?
Berapa ramai anak-anak di kampung dan di bandar yang akan menangis menanti bapanya kembali membawa sesuap nasi dan di dalam hati bapanya betapa kecewanya beliau tidak dapat menyediakan keperluan seharian seperti hari-hari sebelum ini?
Saya titiskan air mata mengenangkan nasib petani yang hanya mengaut hasil enam bulan sekali, nelayan, kerani, peniaga kecil, pemandu, jaga, setinggan dan golongan berpendapatan rendah di bandar.
Yang menyedihkan, rintihan hanya lah di dengar dari parti-parti pembangkang. Pemimpin-pemimpin Umno yang dah menjadi Menteri, Ahli Parlimen, Adun, Senator, pemimpin-pemimpin bahagian dan cawangan yang telah mendapat habuan masing-masing sunyi sepi tanpa belas kasihan kepada kami golongan yang berpendapatan segenggam nasi sehari.
Saya faham, pemimpin-pemimpin Umno tidak terasa akan bahang kenaikan ini. Mereka berumah besar, berkereta besar,simpanan pun tinggi dan bercuti di luar negeri. Apalah kami anak kampung yang tidak berpelajaran tinggi ini.
Apapun sebagai bapa, tidak akan kami membiarkan anak kami menangis di siang hari. Biarlah kekecewaan ini kami tanggung sendiri dan pendam di hati.


Seorang bapa

Anonymous said...

Selamat Hari Jadi Bg Man.

Dari Turkmenistan,

Azam & Risya

Anonymous said...

Salam Bro. Man and Kak Lin ;)

Happy belated one to Man. May u be showered with His guidance, always, etc.

Cetusan rasa si bapa ni mcmana sudah tersesat ni tho I am not complaininig la... Mungkin salah blog tapi TERAMAT la setuju dengan kandungannyer..

Ni la akibatnyer kalau kita letak harga diri pada RM50 dan kain pelikat Gadja Duduk yg diborong di Wisma Konfiden.

Salam buat Man & Wife dan semua.