Tuesday, March 29, 2011

Mat Redo melaporkan...

Mat Redo dari Terengganu memiliki pemerhatian yang tajam. Di blognya, dia menyentuh keadaan padang, perangai match commissioner, mutu pengadilan dan macam-macam lagi. Ini baru perlawanan di akar umbi membabitkan kanak-kanak...kalau orang dewasa, macam mana agaknya. Baca di sini.

6 comments:

Anonymous said...

Bro, this is Malaysia - Boleh Land, most of our football field is horrible. Looks like Chelsea, Arsenal & Liverpool will be enjoyable playing in Shah Alam or Bukit Jalil (so called the best stadium in South East Asia )coming July.

Anonymous said...

Kalau nak dikira, apa yang dilaporkan Mat Redo1 sama sekali tidak memeranjatkan.
Malah, di peringkat FAM/Liga Malaysia sendiri, analisa dan pertimbangan match commisioner-nya juga belum tentu wajar dan waras. Nampak dah teralu veteran, 'letih' dan nak 'cover line' je. Huh, sama juga cara pegawai pakai-pakai 'coat" (coordinator?)FAM.
Saya tengok macam-macam tak menentu dia arahkan media itu dan ini. Fifa itu, Fifa ini...ye ke Kelly? Situasi takde masalah, jangan buat masalah la. Jadi apatah lagi di peringkat bolasepak IPT...keputusan ikut "tunjuk kuasa sendiri" saja.

MatRock said...

Bro, Siapa yang mengajar match commissioner bertindak jadi kurang sopan tu? Bukan ke FAM mempunyai pegawai yang pakar dalam bab-bab melahirkan pengadil dan match commissioner yang berkualiti?

HSKAMAL said...

The most important issues to be given absolute priority in sports are, Safety and clenliness.
As for malaysian sports officials,
Makan roti canai dan nasilemak tiap2 hari, brain tak dapat nak functionlah. Sebab tu mereka tak cukup nutrisi untuk berfikir...
What is happening to malaysian sports? Meluatlah...

visz said...

gempak la mamat tu..huhu

Anonymous said...

Di sini kita dapat lihat perkembangan yang berlaku dalam FAM sendiri, dimana kuasa dapat menguasai segalanya. Apibila peraturan yang dibuat hanya untuk difailkan saja. Kalau dilihat Liga Malaysia sekarang ni, ada beberapa stadium yang digunakan hampir setiap hari oleh beberapa peringkat pertandingan, jadi macam mana dah dapat keadaan padang yang baik dan terjaga.