Monday, December 31, 2012

Mahu tengok masa depan bola sepak negara?

Tontoni aksi Piala Antarabangsa Frenz dari 28 Disember hingga 6 Januari dan mungkin ada sedikit petanda sama ada masih ada sinar di hujung terowong buat bola sepak negara atau tidak. Siaran langsung menerusi Astro Arena 801 dan www.radiotvsports.com. Maklumat lanjut di www.frenzinternationalcup.com




Skuad Bawah 15 tahun Malaysia 5 Slavia Praha 0




8 comments:

Che Din said...

Semoga terus maju dan maju lagi. Hidup bola kita. Padu.

Anonymous said...

AFF cup 2010 = junior player.
Malaysia Champion..

AFF cup 2012 = senior player.
Malaysia only semi final..

Setuju atau tidak jika saya katakan rasuah melanda pemain2 senior kerana ramai bookie yg kenal mereka..?

Setuju atau tidak jika saya katakan d dalam FAM sendiri, berleluasa aktiviti rasuah terbesar membabitkan pengurusan tertinggi?

Fikir2 kan..Siasat2 kan..
Selamat menyiasat..

Anonymous said...

Anon Jan 1 2013 3:36PM saya sarankan anda kemukakan bukti jgn main tulis berdasarkan 'aku dengar orang ni cakap....' Anda tak da bukti kukuh jadi tak perlu nak berkias mengatakan pemain dan pegawai terbabit rasuah. SO Pikirkan Masak-masak...Selamat Bermuhasabah...

asbullah bin ali said...

memperkatakan tanpa bukti akan menjadi fitnah...menang kalah adat permainan..tak kira junior atau senior...yang pasti aff 2010 skuad negara kurang tkanan turun sbg undrdog..tpi aff 2012 skuad ngara trun sbg juara bertahan tekanan lebih drasai..tengok mcm euro 2004 kemenangan greece..tpi 2008 gagal mempertahankan kjuaraan,...adakah ia disebabkan maslah rasuah???saya peminat bola sepak temptan, saya juga kecewa skuad negara gagal mempertahankan kejuaraan..tpi rasa nya mnunding jari memperkatakan ada masalah rasuah tanpa bukti kukuh ia bukan tindakan yang relevan...pendapat saya kekalahan skuad negara lebih kepada masalah taktikal yang mudah dibaca dan pemilihan pemain yang bukan pada prestasi tinggi pada saingan liga..Akhir kata harap2 pemain yang terbabit pada saingan kejuaraan frenz ini akan menaikan mertabat bola sepak negara

Anonymous said...

setuju dgn anon 1 jan 3.36pm..pihak2 yg bertanggungjawab perlu berani mendedahkan hal2 penyelewengan ini..mereka licik & punya nama besar dalam industri..jika ada bukti tetapi tanpa keberanian, hal ini tak kemana..adakah mereka ini kebal undang2?

HSKAMAL said...

Punca utama seseorang melibatkan diri dlm perkara2 yg salah adalah disebabkan kegagalan sistem pembangunan modal insan selama ini.

Aku langsung tak terkejut apabila pekara2 ini timbul. Bersandarkan penglibatan aku dlm bidang kejurulatihan sukan bolasepak aku sarankan agar kita sebagai rakyat Malaysia mengambil langkah2 yg penting dlm peranan kita memupuk dan membentuk anak2 kita, keluarga kita, Jiran2 kita, komuniti kita, pemimpin kita dan masyarakat kita agar nilai2 murni dan mulia dpt menyerlah dan menawan mana2 jiwa yg kosong.

Kalau kita letak hanya RM sebagai perkara utama maka penilaian dan tindabalas kita akan menjurus kepada kehancuran sepertimana yg kita sedia maklum.

Sila google ATTRIBUTE untuk memahami tuntutan2 kehidupan manusia secara logik.

HSKAMAL said...

Selain drp pasukan finalist yg telah mempamerkan permainan yg bernilai. pasukan lain hanya sekadar penyertaan. Malaysia, team FAM, kecundang kepada pasukan2 yg di anggap kecil kalau di bandingkan. Sepatutnya pasukan Malaysia jgn bermain dgn pasukan kelab. Mereka mempunyai banyak kelebihan dari segi pembangunan(kalau buat dgn betul)kemudahan dan kumpulan2 sokongan(pakar2)- biar betul beb!

Pasukan Malaysia hanya bermain b.sepak bukanya tahu bermain b.sepak. Keinginan mencari gol dan kemenagan menyerlah sehingga perkara2 yg melibatkan KEMAHIRAN MENTAL tidak dpt ditonjolkan. Kalau dlm usia yg sedemikian masih lagi kita gagal maka, sampai bila2 pun kita akan gagal. FAM bukan saja gagal dlm pembangunan, mereka juga gagal dlm membimbing(moulding)
sehinnga kita telah melahirkan ramai pemain2 b.sepak di semua peringkat dgn "kecacatan" yg kritikal(life skills)

alizal said...

Suratan atau kebetulan ye.....

Masa kecik-kecik dahsyat betul budak-budak ni main

Bila dah besar... entah ke mana....