Wednesday, July 16, 2008

Satu lagi tuduhan berat...

Majlis Sukan Negara (MSN) nampaknya dilempar dengan tuduhan amat berat, kali ini membabitkan penggunaan (atau tiadanya penggunaan) sistem perisian keputusan Sukan Malaysia (Sukma).

Bacalah
di sini

5 comments:

kajang-today said...

instead of promising full assistance if ever there will ACA investigation, why can't bapak Dafi himself orders an investigation? Sure they have Internal Audit to confirm this expose/collaborate with ACA, aint they?
Are paper/money trails sound Greeks to these lot?
If true, seems like the perpetrator/s are blatant enough to rig such a grand event like SUKMA. What chances MSN/KBS are not being conned in its other expenditure accounts? Very slim..I guess.
Kudos to AKI for his brave espose, and yes Dear Minister, pls launch full scale investigation and bring if true, the actors to book.
Actions speaks louder than anything else.

Anonymous said...

bro

APA DAH JADI DENGAN MSN DAN KBS
DUIT PEMBAYAR CUKAI (PEROKOK-PEROKOK SEMUA)

Anonymous said...

itu baru satu. ada banyak lagi kepincangan dan ketirisan wang peruntukan yang sepatutnya di salurkan kepada atlet, jurulatih dan persatuan di hirup oleh penyanggak negara. dalam masa 4 tahun 320 juta duit tabungan MSN hilang begitu sahaja. kesihan la kami, dah la kerja suka rela demi negara memajukan sukan dimaklumkan tidak lagi akan mendapat peruntukan sebagaimana sebelum ini. MSN sudah kering jawapnya. PAKlah kena tgk nasib kami persatuan sukan nee

Anonymous said...

Anon 6:25PM,

Manusia bermula dengan merangkak, bertatih, berjalan dan seterusnya berlari. Masa bertatih, perlukan sokongan, berjalan juga ada masanya perlukan sokongan, tapi kalau mahu berlari dengan disokong/membawa tongkat agak sukar rasanya.

Jadi, persatuan sukan juga tidak harus semata-mata mengharapkan bantuan agensi pusat semata-mata. Selagi terikat dengan tangan yang memberi, selagi itu tidak dapat bebas berlari. Jadi persatuan sukan harus berikhtiar untuk mencari dana sendiri, disamping DIBANTU oleh dana agensi pusat.

Tepuk dada tanya selera :)

Anonymous said...

Abang Rizal,
Bagaimana dengan Hoki? Remaja pergi ke Eropah lepas itu kalah dan jurulatih menyalahkan sistem di sekolah dan pemain sendiri. MSN tiada perancangan ke? Luluskan semua Persatuan minta.Siapa yang dekat MSN luluskan?Sebab Jurulatih salahkan semua tidak termasuk diri sendiri.
Abang sekarang tidak ada berita hokilepas laporan polis dibuat.Mengapa?