Monday, April 30, 2012

Peratusan peluang pingat Olimpik

Kurang 100 hari dari sekarang bukan saja bulan Ramadhan tetapi juga temasya Olimpik bermula. Jadi apakah peluang kontinjen negara?

Aku rasa peluang terbaik untuk kutip pingat dalam acara terjun.

70 peratus daripada Datuk Lee Chong Wei.

50 peratus daripada Azizulhasni Awang.

40 peratus daripada team memanah diketuai Chen Chu Sian.

Yang pasti pegawai-pegawai 100 peratus dapat makan angin...hehe..

12 comments:

Man Olimpik said...

Ramalan terkini berdasarkan prestasi semasa atlet...

Malaysia masih lagi diramalkan dgn kejayaan membawa pulang emas pertama negara daripada Datuk Lee Chong Wei...

MAS: 1 Emas 0 Perak 0 Gangsa



Data: Infostrada Sports / http://thelondon2012.blogspot.com/

Anonymous said...

aku p bertugas wooo

ariffin_Bdr Baru Bangi said...

untuk menyandarkan emas sudah tentu pada chong wei, azizul dan terjun berdasarkan pencapaian mreka yg lalu. untuk mendapatkannya itu satu persoalan yg lain. rasanya chong wei sudah sampai ke kemuncak permainannya (tak ada senjata baru)....besar kemungkinan akan tercungap kepada pemain muda seperti chen long, cheng jing. azizul masih muda dan bertenaga dan belum sampai kekemuncaknya lagi..besar harapan dapat pingat. terjun berkemungkinan akan buat kejutan

Haresh Deol said...

"Yang pasti pegawai-pegawai 100 peratus dapat makan angin...hehe.."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Anonymous said...

Untuk acara terjun, atlit Australia, Amerika dan China yang terbaik di dunia. Samada kejohanan dunia atau olimpik negara ini yang akan berdiri di podium. Apakah kejayaan tertinggi atlik kita di kejohanan dunia apabila bertemu atlit terbaik dunia?

Anonymous said...

Yang pasti pegawai-pegawai 100 peratus dapat makan angin...hehehe.

You all la, baik penulis paper atau blog yg senang2 jer menjatuh hukum dan mempengaruhi org ramai. Senang jer tulis, pegawai2 yg pergi tu makan angin.

Ko ingat semua yg pergi tu tergila-gila sgt ker nk pergi, tp sbnrnya pegawai tu smua pegi buat keje la bodoh. Kalu pegawai ni x pegi, ko penulis smua nk buat keje ke?

Penulis smua skrg nk smua dh siap dpn mata. Xde team list pun dh bising, xde tempat duduk belasah, yg menyaksikan smua jadi naik malas.

Mentang2la pena mcm mata pedang, ko org ingat senang2 je tulis.

Sdr rizal, bertanggungjawab la sikit, jgn senang2 tulis (dh byk kali dah) pegawai pegi makan angin. U spoilt peoples mind. i x respect u la bro.

Anonymous said...

BRO - kita bermimpi di siang hari. satu emas pun kita tak dapat - kalau termenang EMAS, maksudnya Lin Dan tercedera atau terOFF-FORM.

Anonymous said...

Haresh..u didn't go?? Why the london wind didn't open your appetite?

Pemerhati Sukan tanahair said...

Salam Bro

saya setuju dengan annoymous May 2 2012 8.38

kononnya study tour...habiskan duit sponsor dan duit kerajaan je..
lepas tu pandai nak putar belit mengabui mata semua kononnya mereka "deserve it"..tunggu dan lihat je bro. susahke dalam zaman lintasan terus daripada venue dan siaran langsung 24 jam untuk mengenalpasti kelemahan atlet atlet...masihkah perlu pegawai-pegawai ke venue untuk tinjau sambil belajar konon. Mengapa tidaknya semua jurulatih dibenarkan membuat tinjauan ke Road to London...kalau gitu apa kata semua pegawai Kementerian Belia dan Sukan patut membuat lawatan sambil belajar..
Bro Rizal pun wajar dijemput kerana ada kaitan dengan sukan..
yang menarik dalam meniti ke tarikh permulaan sukan olimpik ada je alasan yang menaikkan darah tinggi nanti....

program habiskan duit rakyat said...

salam bro rizal,

anonymous may 2 2012 8.38 am
cakap yang benar bro rizal..kalau pegawai-pegawai persatuan tak ke london manakan nak tahu teknik-teknik menjalankan latihan dan mengurus acara sukan..payah itu.. ramai pegawai dari kenya pun akan ke london untuk lihat pelari-pelari mereka..masakan tidak nanti macam mana buat program untuk negara...itulah sarang tabuan tak patut diusik Bro Rizal..kontigen pegawai persatuan akan balik dengan misi cari duit lebih dari MSN / KBS untuk ke sukan komanwel nanti..tak kira atlit jaguh kampus..no 1 dunia..tapi lingkup bila atlit Cina masuk gelanggang..inilah sebab ke london untuk dapatkan ilham dari orang putih bro rizal...ha ha sorry bro kena belajar banyak lagi teknik corner baring tepis dan cara habiskan beras sebelum boleh komen fasal sukan..khususnya mengenai persatuan habiskan duit LHDN ..
Ok serious Bro..
Ini sukan olimpik,,kat london pulak tu..pertukaran wang kali 5 duit kita.. mengapa tidaknya duit itu disalurkan untuk menambahkan wang kepada pembangunan diperingkat negeri..kurangkanlah beban MSN /KBS sikit agar dana ke MSN/KBS boleh disalurkan kepada program menaikkan tarah kehidupan penduduk Malaysia. Alasan lawatan sambil belajar, duit keuntungan persatuan atau duit lebihan tak masuk akal. kenapa tak beritahu kerajaan agar tak perlu biaya persatuan kerana duit lebihan itu boleh digunakan untuk pembiayaan program masa depan. Mana sifat menyimpan bagi masa susah..ada lebih duit belanja.. Harap penaja penaja, MSN,KBS celik dan teliti akaun persatuan2 dengan teliti.

Anonymous said...

Setahu aku orang yang jaga kewangan MSN ni antara yang paling amanah dalam banyak2 pegawai kerajaan. Dia juga bertanggung jawab menjaga dan menambah dana MSN sebelum Azalina jadi menteri dulu.
Lepas tu kena tekan kow kow dgn azalina dan jeneral-jeneralnya...sampai kering kontang duit MSN.

Tak semua di MSN tu suka perabih duit Rizal ooii..

Anonymous said...

Azizul Hasni adalah "fenomena baru" sukan berbasikal bukan sahaja untuk Malaysia tetapi untuk Asia.

Sukan yg didominasi atlet2 yg berbadan besar dan sasa dari Eropah , Amerika Syarikat, Australia dan New Zealand, tiba tiba muncul seorang atlet bertubuh kecil tetapi bersemangat waja dan gagah, daripada Malaysia, mencuri tumpuan.

Kita tak usahlah terlalu mengharapkan pingat, apa lagi pingat emas di sukan olimpik, tetapi untuk seorang atlet Malaysia, menjadi juara dunia beberapa kali, menewaskan jaguh2 dunia berbasikal(seperti Gregory Bauge dari France) sebelum ini, bagi saya adalah lebih dari pingat emas olimpik nilainya.

Ingat, ini adalah sukan yg bukan didominasi atlet dari Asia.

Kalau bukan disebabkan oleh kecederaan beliau tempoh hari, beliau mempunyai peluang lebih besar untuk mendapatkan pingat sukan Olimpik.

Haris Ahmad