Wednesday, May 11, 2011

Bakar bendera, bakar hati, bakar media

Susah betul nak cakap pasal penyokong ni...aku terima gambar penyokong Negeri Sembilan membakar bendera Kelantan.


Tengok sebelah kiri...bendera Kelantan terbakar...

Betul ke media pilih bulu, pilih kasih? Kalau publisiti buruk Kelantan disensasikan, kalau team lain buat, tak de apa-apa?

54 comments:

KelantanFA.com said...

tak kira penyokong mana sekalipun.yang biadap harus di berikan hukuman.

MiZz ShINcHaN said...

Adohyaiii... xde rse hormat langsung... huhu... :( cdih2...

pisangmalaysia said...

Sudah menjadi kebiasaan, semua yang dilakukan oleh rakyat kelantan adalah BURUK @ TIDAK BAIK. Dan jika oleh negeri lain, semuanya boleh...buktinya...lu orang pun tahu...

Tengku Sidek said...

Just wait and see bro rizal..sat g tak da ape2 kita kasi hantam and canang satu malaysia..hahaha..tak pun bawak presiden FAM ke rancangan 'dengan izin'...amacam idea tu bro..baekkk punyer!

Nik Zulkhairi said...

salam.
tepuk dada tanya selera. setuju ngan tg sidek. kalau boleh, ajak mat san mb sekali masuk Dengan Izin.

daLyaanoon said...

kihkihkih! saya harap saya ketawa ni bukan sebab tak suka Kelantan ye!

Anonymous said...

kalu fans kelantan yg bakar bendera negeri lain...malam ni bakar,esok pagi sebelum subuh FAM dah hantar surat saman kat KAFA...kena denda ribu2..silap2 SSM4 kena gantung....di pihak media pulak satu minggu dok ulang benda sama...kes fans n9 bakar bendera kelantan ni hanya tv3 jer keluar...nadi arena yg buat live langsung x keluar....

CHE BOB said...

Sungguh memalukan kelakuan seperti begitu....orang yang otak letak di lulut jer yang berbuat demikian......

Hadzeri said...

keluar dalam buletin utama pasal isu nie td...ape2 pun, perbuatan membakar bendera adalah perbuatan orang yang kurang bertamadun..

Anonymous said...

biasa la bro kami ni anak tiri

anak klate

ayop selatan said...

aduyai...buruk perangai yang membakor tue..

tapi bro rizal mcm menyindir jer bunyi..bunyi mcm nak balas dendam lepas kena hentam dengan penyokong kelantan dulu...rileks bro rizal..

Anonymous said...

aduyaiii..marah benar yang membakor bendera negeri orang lain tue...

tapi tajuk bro rizal nie macam menyindir jer bunyi..nak balas dendam balik ker selepas kena hentam dengan penyokong kelantan sebelum ini..rilek bro rizal..

MJHN said...

Alangkah terhiris nya hati kami, di Perak raja kami di hina, di NS bendera kami dibakar, media, baik cetak mahu pun eletronik bersekongkol, nampaknya cita2 kami untuk menjadi penyokong terbaik musim ini tidak akan tercapai

Cerita Sendiri said...

Siasatan lanjut akan di lakukan oleh FAM. Yg salah akan di hukum. Sila semak rekod.
Cuma hukuman shj berbeza2, ada yg berat ada yg ringan. (kalau tang tu mmg buleh dipertikaikan)

Anonymous said...

ramainya musuh dgn Kelantan, kenapa ya?????

nizamhasan said...

AKU FIKIR! sudah samapai masa dan ketikanya semua pihak terutamanya penguatkuasa undang - undang mengambil tindakan kepada perbuatan yang tiada kesedaran sivik ni. Dakwalah sipembakar bendera ini. Bukan semua orang NS ni baik dan bukan semua orang KLATE tak baik.

Anonymous said...

tidak dinafikan dan perlu diakui, liputan berita sukan mahu pun politik di media arus perdana tidak seimbang dan berat sebelah. sikap dan pendekatan yang tidak beretika.

Anonymous said...

Memang Den marah kek orang Nogori yg biadap cam ni tak ngaku warikh cam ni. Apa la singkat pemikiran eko yang poie tengok bola nak bikin kacau..mangkuk hayun..

XABI ALONSO
LARKIN

Anonymous said...

Nadi arena mana berani beb.. periok nasi mesti jaga he..he..

Anonymous said...

kalau fans kelab lain nak berkunjung ke stadium kelantan sokong team kami, selamat tak?

Anonymous said...

takapo boss kawe tunggu ns di kb, kalau nak tahu gomo kawe, loh gi , nok tengok keting pe dia keras

Anonymous said...

pihak media terutamanya suka menganak tirikan kelantan..apa dosa orang kelantan sampai macam ni skali kami semua dilayan?kalau rakyat kelantan yg buat, msti 2-3minggu papar benda sama di dada2 akhbar mahupun di kaca televisyen..ke mana perginya keadilan dalam melaksanakan tugas kalian semua?adakah media2 di malaysia jenis yg suka bg anak bini makan benda haram sb bertindak tidak adil dalam menghebohkan sesuatu berita dan menjatuhkan maruah rakyat kelantan?

pihak FAM pula nampaknya masih belum bertindak apa2..kalau fans kelantan baling mercun sebiji pun, terus didenda..sedangkan baling mercun itu tidak menjatuhkan maruah orang lain jika nak dibandingkan dengan aksi membakar bendera..ke mana perginya keadilan pengurusan bola malaysia?bagaimana sukan malaysia nak maju kalau manusia macam ini yg menjalankan tugas??

saya sangat2 kecewa dengan pengurusan..

Anonymous said...

TAK PROFESIONAL LANGSUNG MB N9 YG MENUDING KESALAHAN PD PENYOKONG KELANTAN, HUH!!

Hazwan Arif said...

media mmg pilih kasih pun..bkn nk menuduh tapi kita boleh guktikan dgn beberapa insiden yg telah berlaku sebelum ni..jika dilakukan oleh negeri pantai timur, mmg cepat disensasikan..kalau negeri lain..senyapppp je!

nordinismail said...

Sampai bila agaknya FAM dapat membuat ketetapan format Liga Malaysia yang selalu berubah-ubah setiap tahun. Apakah org kuat dlm FAM tidak mempunyai perancangan jangka panjang dlm menguruskan bola sepak malaysia. Setiap perlaksanaan FAM tidak menunjukkan budaya fikir dan kerja yg professional.

nordinismail said...

Sampai bila agaknya FAM dapat melaksanakan ketetapan format liga malaysia yang sentiasa berubah-ubah hampir setiap tahun. Keadaan tersebut menunjukkan FAM tidak berkemampuan melaksanakan perancangan jangka panjang dan tidak mempunyai budaya fikir dan kerja yang professional.

Pak Man laksam said...

Presiden PBNS bersungguh-sungguh mempertahankan penyokong n9.
Saya rasa bendera Kelantan tu mereka bawa dari rumah lagi. Kalau tidak dari mana mereka dapat bendera tu?.
Kalau dah bawa awal-awal lagi bendera pihak lawan, sudah tentulah ada niat awal-awal lagi nak bakar.......
jangan cuba nak salah kan orang lain.
Orang yang berak tepi jalan.....sapa nak mengaku.
Presiden PBNS memang Raja Lawak!.

penyokong kecewa said...

bukan nak cakap ape la bro rizal...tpi itulah kebenarannye..nie isu bakar bendera bro...itu la maruah kami..kesalahan yg sngat besar.klu perang pun org yg pegang bendera tu mesti ade,walaupun dia gugur mesti ade org ganti..yg bawa maksud angkatan perang tu masih lgi berjuang..tpi yg sedihnye brape kerat n minitkah media elektronik wak liputan?brape helai halaman media cetak ulas isu ini.?yg tu kita boleh pikir sndiri..dan skang dah senyap walaupun benda nie berlaku tak sampaipun 1 minggu lagi..tpi cuba ade segelintir penyokong kelantan wak hal.cth bakar kerusi pada final piala malaysia 2009,berape lame media wak liputan...rase2 dekat satu bulan asik tayang benda yg sama je kat tv tu...surat kkabar,siap kat muka depan lgi...tak ukup ngan tu diulang lagi peristiwa hitam tu bila kelantan layak skali lgi untuk final piala yg sama pada thun 2010,maksudnya media wak liputan pasal keburukan penyokong kelantan tu selama setahun bro...adakah kesalahan membakar kerusi lebih serius dipandang oleh media berbanding dengan membakar BENDERA?

taurus said...

budak2 kanyaq mcm ni la dok mrusuh dlm stdium..bkn stkt zaman jahiliah,sivik pun kurang....bkn kt nogori ja ada bebudak kanyaq mcm ni smua stdium pun ada.....

Akmal Haikal AHAS said...

Perasaan kecewa Penyokong Kelantan jelas membuak apabila bendera negeri Kelantan yg merupakan lambang kebanggan negeri dibakar oleh Penyokong Jang.Jika sebelum ini penyokong Kelantan dilabel sbg GANAS dan PANAS BARAN,sekarang semua Penyokong KELANTAN sdg brusaha utk mnjdi penyong terbaik di Malaysia.FAM harus mengambil tindakan sewajarnya dan pihak berkuasa seharusnya bijak menangani situasi seperti ini jika berlaku lg dimana-mana stadium.

Akmal Haikal AHAS said...

kecewa

Anonymous said...

Bukan nak menggalakkan perkara ini..tp katakan ada sorang hamba Allah berada di kawasan penyokong Kelantan membakar bendera negeri lain dalam masa terdekat ini..

Apa agaknya pendapat tuan2 dan puan2??sudah pasti tindakan tegas akan diambil tanpa teragak2 dan tidak akan ada pembelaan daripada semua pihak di atas perbuatan terkutuk itu..kecuali seorang mamat bingai mana yang boleh menjadi seorang menteri besar kononnya tp daya pemikiran berada di tahap jakun dan tidak bertamadun..

Anonymous said...

mcm ni je la..
semua penyokong tak dibenarkan bawak bendera.. nak bakar.. bakar je la baju.. hahahaha

Nasihah Nasir said...

BENDERA YANG KAMU BAKAR ITU BENDERA KAMI..BENDERA YANG KAMU BAKAR ITULAH SIMBOL PEMERINTAHAN NEGERI KAMI...DI BAWAH BENDERA ITU KAMI BERNAUNG...DAN DIBAWAH ITULAH KAMI SEMUA BERTAUT...berikan keadilan kepada kami..kembalikan maruah kami..wallahualam :)

Nik Evi said...

ohh hye Rizal.. Baru jer tengok ur talk with Tan Sri Anuar Musa. Nice.

I'm a big fan of Red Warriors.. :)

Anonymous said...

kalau pun kali ini medi tunjuk..berapa besar berita ini ditonjol? berapa lama ia diulang? apa pula ulasan media terhadap perbuatan tersebut..? bukankah sekadar berita tanpa ulasan? bayangkan jika ia dilakukan oleh penyokong Kelantan? medi pastinya sangat pemurah memberi ulasan yang negatif, juga pemurah untuk memberi ruangan yang lebih besar dan diulang-ulang..sejaraah telh membuktikan..sebatang jari kelingking takkan dapat menutup najs gajah..jadi usahlah cuba menutup ketidakadilan media dengan menyarkn satu berita diruangn sebesar ibu jari kaki itu. juga solan, apa tindakan yang dikenakan terhadap Persatun Bol Sepak Negeri Sembilan?

Anonymous said...

MB tu mmg ckp tak guna akal...

Yg jd persoalannya, mengapa bendera kelantan boleh berada di kawasan penyokong N9??????

Apakah ada fan Kelantan di area fan N9???? @ mmg dah dirancang oleh pembawa bendera tersebut utk di bakar??????

mijae said...

memang media malaysia pilih bulu..tidak terkecuali astro arena

igtlah bahawa kemeriahan bola sepak sekarang adalah bawaan dari kekuatan dan kebangkitan the red warriors

kami tidak akan kacau orang lain JIKA orang lain tidak kacau kami dahulu

Anonymous said...

xkan larr pnyokong klantan ad kat tmpt n9 .. pkir larhh .. klu ad pom dh psti mmat 2 kna POW baekk pnyer larr .. pkir larr ckit ..

Anonymous said...

Nadi Arena, Arena, mmg tak berani pun. Pondan.

Anonymous said...

Kesian Ktan

Anonymous said...

Beruk

Anonymous said...

Panas!

ultraman tiga said...

Anonymous said...

Nadi arena mana berani beb.. periok nasi mesti jaga he..he..
May 12, 2011 3:25 PM

Tau pun!

Upain said...

Ipin asal Ktan

Anonymous said...

Gomo rizal gomo

tokman said...

Bolasepak hanya satu sukan untuk peminat2nya.....apa salahnya bendera2 negeri? Mereka yang membakar bendera itu daripada golongan yang kurang waras dan tidak beriman.....bersama2lah kita beri sokong kepada sukan negara, jangan sampai naik darah!

PokNik said...

Bendera tu melambang kan kedaulatan sesebuah negeri.. kalau bendera kene bakar, kedaulatan negeri tercabar.. takde dlm dunia mane2 rakyat bakar bendera negara lain kecuali hubungan terlalu tegang mcm palestin-Israel.. mcm ade komen sebelum ni, adakah bakar kerusi lagi teruk dari bakar bendera? Presiden N9 plak ckp, ade provokasi dr penyokong kelantan seolah-olah menyalahkan penyokong kami, sy ade kt penyokong kelantan, sy tgk match kelantan lwn N9 kt paroi, penyokong kelantan bising kt Ref lepas perlawanan, bkan nk cari gaduh.. and kenape ade penyokong N9 bawak bendera kelantan dr awal? nk kawan? nk gaduh? kiteorg bkan nk gaduh, kite dtg stadium nk tgok bola mcm kt SSMiv... tgk je la Ultras Selangor, N9, kedah.. ade kiteorg bt jahat kt dieorg ke? kite sedih En Rizal.. kalo nk panjang kan cerita, boleh tak saya dengan izin mencadangkan Presiden N9 dijemput ke rancangan Dengan Izin? berani? Mintak die jawab and tunjuk segala bukti dr Astro arena..

Anonymous said...

misi memburukkan penyokong kelantan oleh sesetengah media arus perdana semakin berjaya......ramai yg bencikan rakyat kelantan sampai sanggup bakar bendera kelantan,,,,bersabarlah wahai rakyat kelantan.....BTW nice job bro rizal dlam Dengan Izin

sam said...

aku dah agak dah...media dan pegawai2 kat atas pokok tu akan buat boodooh je pasal insiden ni..

Anonymous said...

mari klantan aku sepak la mu nogori..try puok mu mari alah kokni nok tgk

Anonymous said...

serius mmg bangang pon sape yg bakar 2..tp kene igt gak sebab ape diorang benci pnyokong kelantan...sbb diorang r punce mercun berleluasa....tkt nk g stadium..tgk2 sbb mercun 2 la diorang kalah final fa ngan terengganu sbb extra time...bkn nk kate semua pnyokong kelantan jht tp sebab nila setitik rosak susu sebelangga..pkr2 pkrkan la

Anonymous said...

tukar skit attitiude semasa mngendalikan rancangan Dengan Izin .
beri peluang orang menjawab soalan anda baru lah anda menanyakan soalan lain . okayy !!!!

Zambroata said...

Sesetengah pihak terlalu mengikut emosi mereka sehingga lupa mereka sedang hidup di negara yang penuh kaya budi pekerti.

Perbuatan membakar bendera bukanlah amalan kita dan sekiranya berlaku, itu menunjukkan ada sesetengah peminat bola sepak masih belum matang atau belum cukup umur untuk menghayati erti sebenar sukan bola sepak itu sendiri.