Monday, June 21, 2010

Enter this contest/Mahu menang hadiah? Sertai kuiz ini...

Peraduan 1.
1. NAMAKAN EMPAT DUTA JENAMA MAXIS YANG MENGANGGOTAI SKUAD PRA-OLIMPIK MALAYSIA PADA 1980.

2. NAMAKAN KETUA PASUKAN SKUAD PRA-OLIMPIK NEGARA PADA 1980.

3. PASUKAN MANA BAKAL MUNCUL JUARA PIALA DUNIA FIFA DAN KENAPA?

Sempena demam Piala Dunia FIFA ke-19 di Afrika Selatan, blog http://rizalhashim.blogspot.com menawarkan hadiah empat biji bola Nike yang ditandatangani khas oleh duta jenama Maxis serta lapan kemeja t Maxis sebagai hadiah cenderahati.

Tinggalkan sebanyak mana komen dengan alamat emel anda.

Bagaimanapun, kami akan memilih hanya empat pemenang bertuah yang memberi jawapan yang tepat beserta komen paling kreatif dan menarik.

Terima kasih kepada Maxis atas tajaan peraduan ini.

Sebelum menyertai kuiz ini, sila baca syarat penyertaan.

Peraduan ini terbuka kepada semua.

Penyertaan dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

Pembaca dikehendaki menulis komen dan meninggalkan alamat emel di posting terbabit.

Jika peserta dipilih sebagai pemenang peraduan, dia harus memberi nama penuh.

Penyertaan/komen hendaklah dicatat selewat-lewatnya pada 11.59 malam pada 27 Jun. Penyertaan atau komen melepasi tarikh tamat tidak akan berpeluang menerima hadiah.

Pemenang akan diumumkan dalam blog ini dan nama serta nick pemenang akan dikirimkan menerusi emel. Hadiah akan diberikan oleh penganjur disaksikan seorang wakil Maxis.

Seorang peserta boleh menghantar sebanyak mungkin penyertaan. Bagaimanapun peserta hanya boleh diisytihar pemenang sekali.

Keputusan penganjur adalah muktamad.


1. NAME THE FOUR MAXIS BRAND AMBASSADORS WHO WERE PART OF THE 1980 MALAYSIAN PRE-OLYMPIC SQUAD.

2. WHO WAS SKIPPER OF THE 1980 SQUAD?

3. WHO DO YOU PICK TO WIN THE FIFA WORLD CUP AND WHY?


IN CONJUNCTION WITH THE 19TH FIFA WORLD CUP, HTTP://RIZALHASHIM.BLOGSPOT IS GIVING AWAY FOUR NIKE FOOTBALLS SIGNED BY MAXIS BRAND AMBASSADORS AND EIGHT MAXIS T-SHIRTS AS CONSOLATION PRIZES.

Leave as many comments as you want with your e-mail address attached.

However, we will only pick 4 lucky winners with the correct answers and most creative and interesting comments!

Thanks to Maxis for sponsoring this contest.

Before participating, kindly read the terms and conditions.

This Contest is open to all.

Language of Contest English and Bahasa Malaysia.

Contestants are required to post comment(s) and leave their e-mail address on this blog post.

If contestants are selected as winners of this contest, he/she shall provide their full names.

Entries/comments must be received by the Organiser on or before 11:59pm on June 27, 2010. Entries/comments received after the stipulated time will not be eligible for consideration for prizes.

The winners’ names/nicknames will be announced by the Organiser via e-mail and will be posted on this blog. Prizes will be given away by the Organiser with a representative of Maxis in attendance.

A contestant may submit multiple entries but he/she can only win once in this contest. Any subsequent wins (if declared) will be automatically declared void.

Organiser's decision is final.

110 comments:

poseng said...

1. hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh chin aun

2.towkey...dato soh chin aun

3. argentina akan muncul juara piala dunia kali ini kerana dapat menghasilkan gol yg digandingkan dgn kualiti kreatif,dapat bertahan seteguh tembok batu,menyerang sebagai satu unit,bertahan secara kolektif..dan yg paling penting..sangat berkehendakkan piala dunia dan pada masa yg sama menampilkan permainan cantik...mitos maradona bakal berulang


muhamad faizal bin ibrahim
poseng@yahoo.com

Unknown said...

1. Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Santokh Singh

3. BRAZIL

Lan Shearer said...

1a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

3.Pasukan pilihan saya untuk menjuarai Piala Dunia 2010 ialah Argentina kerana pasukan ini lengkap dari semua segi posisi daripada penjaga gol hingga bahagian jentera serangan.

Coach Wan said...

Answer

1) Dato' Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani and James Wong

2. Dato' Soh Chin Aun

3. I pick ARGENTINA to win the World Cup 2010 because they are a very well balanced team. Very solid at the back with Demichelis holding the back four very well. They also have very attacking minded fullbacks that will always help out in the attack. In midfield, Mascherano holds the fort while Di Maria, Maxi providing the ammo for their deadly striker. In their striking department, hard working Tevez, amazing Messi and a sharp Higuain can break down defenses in pieces. In Messi they have a player that can creates something out of nothing, a truly game breaker with his absolute high quality individual skills. And also if nothing goes well, just look at the bench, Kun Aguero, Millito, Palermo can always come out of the bench to provide more firepower. For me, they are the team to beat this year in 2010 World Cup

Shazwan
wanshazwan@gmail.com / shazwan77@yahoo.com

RedArmy said...

Jawapan 1:
Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani & James Wong

Jawapan 2:
Soh Chin Aun

Jawapan 3:
Jerman. Jerman antara pasukan paling konsisten dalam setiap edisi Piala Dunia. Bukan mudah buat pasukan pencabar menjinakkan semangat Jerman yang ada dalam diri setiap pemain mereka. Jerman juga terkenal dengan corak permainan fizikal yang kental serta kemas. Joachim Loew berjaya membentuk gandingan mantap pemain berpengalaman seperti Miroslav Klose, Phillip Lahm & Bastian Schweinsteiger dengan pemain muda berbakat seperti Mesut Ozil dan Thomas Mueller dalam pasukan. Di samping itu Loew juga cukup dikenali sebagai jurulatih yang berani bertindak mengatur strategi pasukan sehingga sanggup mengenepikan pemain berpengalaman seperti Torsten Frings dan Kevin Kuranyi. Dengan gandingan mantap pemain berpengalaman dan pemain muda, Jerman memang sepatutnya dihormati oleh pencabar-pencabar mereka dalam kejohanan kali ini.

azharjohar@gmail.com

jasnee_penang said...

1.Hassan sani
James wong
Santokh singh
Dato Soh chin aun

2.Dato soh chin aun


3.Argentina akan muncul juara piala dunia 2010 kerana mempunyai pemain-pemain yang berkaliber dan sebuah pasukan yang mantap ditambah pula mendapat jurulatih diego maradona yang merupakan legenda piala dunia.


Ibrahim bin ismail
jasnikl67@yahoo.com

DoNHanzZ said...

Jawapan

1.Hassan Sani, James Wong, Santokh Singh, Soh Chin Aun

2.Soh Chin Aun

3.Argentina akan muncul juara Piala Dunia kerana keseimbangan di semua posisi dan dibimbing oleh bekas bintang Piala Dunia Maradona yang semstinya mempunyai ramuan juara tersendiri untuk membentuk pasukan menjadi juara Piala Dunia sebagaimana yang pernah dikecapi oleh beliau. Lionel Messi dan Gonzalo Higuaian akan menjadi sejarah baru bolasepak Argentina yang akan dikenang sampai bila².

Mohammad Adhan B. Mat Aji
FB : -'Aadhan Mat Aji
E-mail :-hanzadent@gmail.com

Anonymous said...

1. hassan sani,james wong,santokh singh dan
dato' soh chin aun

2.dato' soh chin aun

3. Brazil adalah pasukan terbaik untuk diangkat sebagai juara Piala Dunia kali ini, sejarah piala dunia menunjukkan kekebalan mereka untuk berada dalam kelompok 4 pasukan terbaik dalam setiap edisi piala dunia, dan skuad kendalian dunga kali ini mempunyai pakej yang hebat, terutamanya memilik pemain-pemain perancang yang hebat seperti kaka, robinho, elano yang mampu mengerakkan pelawaan ke kotak penalti, dan memilik stand striker , Fabiano, yang boleh menjawab hantaran2 perancang hebat mereka, ditambah dengan kekuatan pertahanan berpengalaman LUCIO pasti menambah impak besar dalam skuad brazil kali ini, skuad yang lengkap dan yang pasti pasukan lain menghadapi laluan sukar menentang brazil

Mohd Qhairul Nizam B. Ridwan
nizamalphas@yahoo.com

Affendy Mustafa said...

Jawapan Soalan 1:
Datuk Soh Chin Aun, Santokh Singh, James Wong, dan Hassan Sani

Jawapan Soalan 2:
Datuk Soh Chin Aun

Jawapan Soalan 3:
Argentina kerana pasukan ini terlalu mantap dari semua posisi berbanding pasukan lain di Piala Dunia kali ini tak kira dibahagian pertahanan yang ditunjagi Walter Samuel serta Gabriel Heinze, tengah, Javier Mascherano, Angel Di Maria serta Maxi Rodriguez, dan juga keserasian tiga serangkai penyerang mereka, Gonzalo Hiquain, Carlos Tevez Dan Juga Lionel Messi. Argentina pasti juara. Tiada kesangsian lagi.

'Affendy Mustafa
gmpsyco.myran@yahoo.com

Budak bola said...

Jawapan:
1: Dato' Soh Chin Aun. James Wong, Hassan Sani, Santokh Singh

2: Dato' Soh Chin Aun

3: Pasukan pilihan saya untuk menjuarai Piala Dunia 2010 adalah Belanda(Netherlands, Holland). Belanda adalah sebuah pasukan yang seimbang daripada penjaga gol sehinggalah di barisan panyerang.Belanda juga diperkuatkan dengan barisan pemain bintang seperti Arjen Robben, Wesley Sneijder, Robin Van Persie dan lain-lain. Sehingga kini, Belanda adalah antara pasukan yang belum pernah tewas dan belum melepaskan sebarang gol.

saiful said...

Soalan 1
1. Datuk Soh Chin Aun
2. James Wong
3. Datuk Santokh Singh
4. Hassan Sani

Soalan 2
Datuk Soh Chin Aun

Soalan 3
BRAZIL kerana aksi konsisten yang dipamerkan telah terbukti berdasarkan ranking yang sentiasa kekal di peringkat atas serta sistem permainan yang tetap sama meskipun pemain silih berganti. Juga kerana tradisi kehebatan Brazil memberi kelebihan psikologi kepada Brazil untuk menewaskan dan menggerunkan pasukan lawan.

Saiful Azrul Che Lah
saifulazrul@hotmail.com

khairul said...

1. -Hassan sani
-James wong
-Santokh singh
-Dato' soh chin aun

2. -Dato' soh chin aun

3. -Pasukan pilihan saya untuk menjuarai Piala Dunia 2010 ialah Netherlands a.k.a. Holland kerana pasukan ini mempunyai gandingan pemain yang cukup bagus mengendalikan jentera serangan pasukan ini. dan dibahagian pertahanan juga pasukan ini mempunyai pemain yang berkebolehan dan juga gandingan yang kental. dari segi permain pasukan ini juga adalah amat menarik sekali dengan gandingan seperti Wesley Sneijder, arjen robben, rafael van der vaart dan juga robin van persie mampu mengugatkan pertahanan lawan. bagi saya pasukan ini mampu mencatat sejarah PIALA DUNIA 2010 kali ini.

Anonymous said...

red army:keh3...lupekan jelh jerman tu yop...gan team roger federer pn kalh...kui3

Anonymous said...

1. Santokh Singh, Soh Chin Aun, James Wong dan Hasan Sani

2. Kapten: Soh Chin Aun

3. BELANDA: Saya memilih skuad oranje bagi menjuarai Piala dunia Afrika Selatan. Seawal peringkat kumpulan lagi, aksi yang dipamerkan pasukan ini cukup bertenaga. Kawalan jentera tengah yang diketuai Sneijder juga tak pernah mengecewakan pemerhati bola sepak. Malah, setiap perlawanan mereka penguasaan bola adalah begitu baik. Serangan yang tajam, Dirk Kuyt dengan stamina 'energetik'nya membolehkan pemain lain memanfaatkan hantarannya untuk menghasilkan gol. Posisi pertahanan tak kurang hebatnya, kapten van bronchost bijak membaca permainan, dan fizikal yang kuat. Tak mustahil, oranje yang rekod tak tewas di kelayakan bakal menjulang piala dunia.

Hanif zanani
anep89@gmail.com

Ir. Datok Carroll said...

1) Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani & James Wong


2)Soh Chin Aun

3)England bakal bangkit dari prestasi hambar mereka ketika peringkat kumpulan. Diketuai GERRARD, pemain sangat inspirasi menaikkan semangat pasukan di belakangya pula ada lagi beberapa ketua berpengalaman spt: Terry, Lampard, Barry dan penjaga gawang, JAMES. Pengalaman ini bakal membawa England lebih jauh dalam piala dunia kali ini. Capello mempunyai sebab dia meninggalkan Walcott, kerana permainannya mirip Lennon yang lincah, namun harus diingat hantaran Walcott tidaklah sebaik Lennon. Carragher calon sesuai menggantikan Ferdinand. Saya akui Kedua-dua pertahanan tengahnya tidak laju untuk menyaingi penyerang pantas. Namun, mereka mempunyai ketajaman dalam membaca gerakan penyerang ini. Kedua-dua mereka juga sangat berpengaruh di atas padang. Johnson dan A.Cole akan memperkemas permainan sayap England untuk diumpan kepada Rooney mahupun penyerang tinggi lampai, Crouch. ENGLAND bakal menang piala dunia ini.

anep_89@gmail.com

Anonymous said...

Soalan 1

Soh Chin Aun
James Wong
Hassan Sani
Santokh Singh

Soalan 2

Kapten - Soh Chin Aun

Soalan 3

Brazil. Kenapa Brazil?

Brazil adalah pasukan yang mempunyai mentaliti yang kuat untuk menghadapi segalan tekanan baik daripada penyokong mahu pun pihak pengurusan. Bolasepak umpama agama yang suci kepada pemain dan penyokong Brazil.

Brazil mempunyai pemain yang berkualiti dan mantap semua posisi terutama posisi pertahanan dimana mereka akan mengejar dan menyekat bola dari pihak lawan seolah-olah menjatuhkan maruah mereka sebagai pemain pertahanan Brazil jika ditewaskan oleh penyerang pihak lawan. Posisi penyerang pula seboleh-bolehnya akan menjaringkan gol kemenangan untuk pasukan. Pemain tengah pula berhempas pulas menjana dan mencipta peluang kepada penyerang mereka. Selain dari ketahanan mentaliti,kerjasama berpasukan (Teamwork) juga adalah kunci kejayaan Brazil.

Poketah@yahoo.com.my

Jual Pakaian Murah said...

1. hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh chin aun

2.dato soh chin aun

3.saya memilih brazil kerana mereka mempamerkan aksi yang baik dengan kawalan bola yang sempurna tidak seperti pasukan handalan yang lain seperti argentina,spain dan france. selain itu,mereka juga telah menetapkan dalam hati mereka sendiri yang mereka tidaklah bermain dalam permainan menarik (samba) tetapi mereka lebih menfokuskan untuk mendapatkan jaringan serta kemenangan..sebab itulah brazil lebih berhak untuk menjadi juara piala dunia kali ini..

shahdan said...

Jawapan 1:
Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani & James Wong

Jawapan 2:
Soh Chin Aun

Jawapan 3: Brazil
Kerana Brazil merupakan pasukan yang paling mantap bermula dari penjaga golnya yang cemerlang sehinggalah ke bahagian serangannya dan dibarisi hampir semua bintang-bintang bertaraf dunia.

shahdanster@gmail.com

shahdan said...

Jawapan 1:
Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani & James Wong

Jawapan 2:
Soh Chin Aun

Jawapan 3: Brazil
Kerana Brazil merupakan pasukan yang paling mantap bermula dari penjaga golnya yang cemerlang sehinggalah ke bahagian serangannya dan dibarisi hampir semua bintang-bintang bertaraf dunia.

Anonymous said...

jawapan 1
Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani & James Wong

jawapan 2
santokh sing

jawapan 3 argentina... kerana gol yang dijarinkan berkualiti... dan pasukan ini harus jadi juara...

Anonymous said...

1. Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Piala Dunia 2010 milik England. walau pun bermula agak suram yang mana hanya mampu seri dua perlawanan sblm ini tetapi saya percaya pengurusnya capello ada cara tersendiri buat england..dengan barisan pemain yang bertaraf bintang diketuai steven gerrard, frank lampard, john terry mampu memberi impak yang besar..dan juga penyerang wayne rooney bakal mencipta gol pada perlawanan terakhir kumpulan dan sekali gus layak ke peringkat kalah mati untuk mempastikan piala dunia 2010 milik mereka...

AHMAD FIKRI ROZALI
putera_5113@yahoo.com

Anonymous said...

1. dato soh chin aun
james wong
santokh singh
hassan sani

2.dato soh chin aun

3.saya memilih argentina kerana pasukannya kali ini diterajui oleh barisan yang mantap.ini ditambah lagi dengan kehadiran bekas pemain,diego maradona yang bertindak sebagai jurulatih pasukan.saya percaya dengan pendekatan taktikal yang maradona terapkan di dalam team ini akan dapat membantu argentina mendakap piala dunia buat kali ketiga.dengan barisan pertahanan yang mantap,diketuai oleh martin demechelis,barisan pemain tengah yang berpengalaman,diketuai oleh juan sebastian veron dan barisan pemain penyerang yang bersemangat,carolos tevez saya percaya ARGENTINA bakal mencipta sejarah.


mohamad nor imran bin nor hamid
joseiriarte18@yahoo.com

Anonymous said...

saya jemput kepada semua peminat kelantan fa untuk menyertai the red worrious society network
di alamat laman web www.kelantanfa.ning.com
penyertaan anda adalah dihargai.... peryrtaan adalah percuma
harap maklum!!!!!

Unknown said...

1) Dato' Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani and James Wong

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Germany, Pasukan Ini memiliki barisan serangan yang mantap. Formasi 4 3 1 2 yang biasa dengan Pasukan ini seharusnya meletakkan Germany menjadi pencabar kejuaraan. Saya ingin melihat Formasi 4-3-3 dipamirkan dan melihat corak serangan dari kiri dan kanan. Pasukan germany juga mempunyai Built -up Game yang baik terutama dari barisan pertahanan kepada barisan tengah seterusnya serangan. Germany juga mempunyai kepantasan untuk melakukan Counter Attack pantas bagi mengkucar kacirkan pasukan lawan seterusnya memenangi perlawanam

Norfirdaus Harun
qfirdaus@gmail.com

kodengbuster said...

1.hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh chin aun

2.towkey...dato soh chin aun

3.brazil ...kerana brazil mmpunyai pasukan yg seimbang dan konsisten untuk edisi world cup kali ini..selain itu corak serangan yg brtubi tubi bnyak dihasilkan oleh semua posisi pemain

Gila Hoki said...

Terima kasih kerana menjemput saya menyertai kuiz ini melalui FB KS.

Jawapan:
1. Dato' Soh Chin Aun, Hassan Sani, Santokh Singh & James Wong.

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Walaupun saya penyokong setia Azzurri, namun pasukan yang saya pilih bakal menjuarai Piala Dunia 2010 kali ini adalah pasukan Brasil. Ini kerana pasukan Brasil dilihat sangat selesa dengan penggunaan bola Jabulani ini tidak seperti pasukan-pasukan lain. Walaupun dilihat pasukan seperti Sepanyol dan Argentina juga tiada masalah untuk menguasai bola Jabulani ini, namun yang membezakan Sepanyol dan Argentina dengan Brasil adalah di bahagian pertahanan. Kelemahan pertahanan Sepanyol seperti Sergio Ramos dan juga Gerard Pique yang kadang kala leka, serta Martín Demichelis yang lembik akan menjadi punca pasukan mereka tidak mampu untuk melangkah lebih jauh. Brasil bertuah kerana mempunyai Lucio dan Julio Cesar yang mampu mempengaruhi rakan sepasukan untuk bertahan dengan baik sambil dibantu Gilberto dan Felipe Melo. Dari segi jentera serangan, ketiga-tiga pasukan ini hebat dan seimbang.

Mohd Khairil Fizry Bin Ruslee
desert.mind@yahoo.com

muhammad farhan bin kamarudin said...

1.DATO SOH CHIN AUN
JAMES WONG
HASSAN SANI
SANTOKH SINGH

2.DATO SOH CHIN AUN


3.PILIHAN SAYA KALI INI DI PIALA DUNIA IALAH SEPAMYOL.INI KERANA SEPANYOL MEMPUNYAI PEMAIN YANG BERTARAF DUNIA DAN BERKALIBER.MEREKA JUGA SERBA LENGKAP DI SEMUA POSISI IAITU DARI POSISI PENJAGA GOL HINGGALAH PENYERANG.SEPANYOL JUGA MEMPUNYAI GANDINGAN PEMAIN YG TIDAK BOLEH DINAFIKAN KEHEBATANNYA..SELAIN ITU,SEPANYOL TIDAK AKAN MENGHADAPI SEBARANG MASALAH JIKA TERDAPAT PEMAIN UTAMA YANG CEDERA.INI KERANA SEPANYOL MEMPUNYAI PILIHAN YANG BANYAK DAN PENGGANTI YANG MAMPU UNTUK MENGGALAS TANGGUNGJAWAB YANG DITINGGALKAN.MEREKA JUGA MENDAPAT KHIDMAT JURULATIH YANG HEBAT IAITU VICENTE DEL BOSQUE YG MEMPUNYAI KARISMA YANG TERSENDIRI UNTUK MEMBANTU SEPANYOL MENJULANG PIALA DUNIA YANG TIDAK PERNAH DIJULANG SEBELUM INI..YANG TERAKHIR,SEPANYOL AKAN MAMPU UNTUK MEREALISASIKAN HARAPAN PEMINAT UNTUK MELIHAT SEPANYOL MENJULANG PIALA DUNIA KERANA SELEPAS MENJULANG EURO 2008,SUDAH TENTU MEREKA MENDAPAT SUNTIKAN MORAL DAN KEYAKINAN UNTUK MELAKUKAN KEJUTAN DAN KEMENANGAN....
YAAA....SEPANYOL BOLEH..DAN KEMBALI MENGGEGAR DUNIA...

kajang-today said...

1. hassan sani, santokh singh, dato soh chin aun, james wong
2. dato soh chin aun
3.argentina will win the coveted title this time around as they have a balanced side complemented by the skills and finishing brilliance of Messi, Higuain, Tevez and Co.
They appear to hv strength in depth all over the field with Burdisso, Palermo, Kun Aguero, Maxi all ready to be called upon.
Maradona has a strange way of instilling confidence into his side, showcased in 2 games thus far.

Unknown said...

1. Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Datuk Soh Chin Aun

3. GERMANY

k.Azuwa said...

1.hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh cin aun

2.dato soh cin aun

3.saya btul2 yakin yg argentina akn muncul juara pada edisi kli ini.Ini kerana mereka mempunyai gndingan serangan yg ckup mantap yg diketuai oleh pmain terbaik dunia ketika ini iaitu lionel messi dan dibantu oleh dua org lg pmain yg ckup berbisa iaitu carlos tevez dan pencatat hatrik pertama untuk kejohanan kali ini iaitu gonzalo higuain.Selain itu jentera tengah argentina juga nampak begitu ampuh apabila dikemudi oleh javier mashaerano.Dengan aksi yg begitu memukau yg ditunjukkan oleh lionel messi ketika menentang KOrea baru2 ini,tidak mustahil Argentina bakal membawa pulang trofi piala dunia untuk kali ini..

shaiful isyraq said...

1.Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Datuk Soh Chin Aun

3. Argentina.pasukan tersebut memiliki pemain teribaik dunia 2009 iaitu Lionel Messi. pemain ini bakal memberi impak yang besar kepada pasukan tersebut. selain itu, mereka juga mempunyai penjaring gol terbanyak Liga Primera, Gonzalo Higuain yang sudah pun menjaringkan 3 gol di dalam kumpulan B. fakta ini telah memperkuatkan lagi firasat saya untuk menjulang pasukan Argentina di bawah bimbingan Diego Maradona. beliau juga mempunyai latar belakang yang baik dan dianngap lagenda bola sepak.

mohd shaiful isyraq b md nasir
isyraq_garcia@yahoo.com

Anonymous said...

1.hassan sani
santokh singh
frank lampard
lionel messi

2.dato soh chin aun

3.sepanyol,kerana barisan pemain mereka adalah pemain yang terbaik didunia.penjaga gol,pertahanan,pemain tengah,dan penyerang.semuanya adalah barisan terbaik dunia.

Anonymous said...

1.hassan sani
santokh singh
james wong
dato soh chin aun

2.dato soh chin aun

3.sepanyol,kerana barisan pemain mereka adalah pemain yang terbaik didunia.penjaga gol,pertahanan,pemain tengah,dan penyerang.semuanya adalah barisan terbaik dunia.

lockman said...

1.hassan sani
santokh singh
james wong
dato soh chin aun

2.dato soh chin aun

3.sepanyol,kerana barisan pemain mereka adalah pemain yang terbaik didunia.penjaga gol,pertahanan,pemain tengah,dan
penyerang.semuanya adalah barisan terbaik dunia.


luqman hafiz bin mahmud
no,21 taman suri,sungai mati,06500 langgar alor setar langgar,kedah darul aman.

luqmanhafiz99@yahoo.com

ahmadfaiz@weezer.org said...

1. Soh Chin Aun, R. Arumugam, James Wong, Santokh Singh

2. Soh Chin Aun

3. Argentina... Maradona is the next kaiser franz beckenbauer... WC lifter as captain and coach

Anonymous said...

Soalan 1
1. Datuk Soh Chin Aun
2. James Wong
3. Datuk Santokh Singh
4. Hassan Sani

Soalan 2
Datuk Soh Chin Aun

Soalan 3
Saya memilih BRAZIL kerana pasukan ini jelas terserlah dengan tradisi dan strategi yang efektif dengan kejituan semangat sepasukan dengan disulami kemahiran individu yang menarik.

MOHD RASHDAN HAFIZ BIN ABD RASHID
rashdan991@yahoo.com.my

AMANG said...

1. Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Kapten : Dato' Soh Chin Aun

3. Naluri aku mengatakan yang pasukan SEPANYOL bakal bergelar juara. Walaupun mereka kalah pada perlawanan pertama ( buang buruk ), aku yakin mereka boleh bangkit pada perlawanan akan datang. Bak kata pepatah, hero kalah dulu. haha.

Mungkin jurulatih mereka tersilap strategi dengan memasukkan Fernando Torres pada separuh masa kedua. Dan sepatutnya Fernando Torres bermain sepenuh masa bersama pasukan. Mungkin lepas ni baru jurulatih sedar kepentingan Fernando Torres dalam pasukan Sepanyol.

Lagi satu pemain bintang dalam pasukan Sepanyol yang tidak diturunkan ketika mereka tewas dengan pasukan Switzerland ialah Cesc Fabregas. Lagi satu kesilapan strategi aku rasa. Dan sepatunya Fabregas yang main dan bukannya Sergio Busquets. Tapi takpelah saja je nak try strategi baru. Dah macam main pes dah aku rasa. hehe.

Semestinya pasukan yang sempurna dari semua bahagian menjadi pilihan aku iaitu pasukan Sepanyol.

AMANG said...

1a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

3.Naluri aku mengatakan yang pasukan SEPANYOL bakal bergelar juara. Walaupun mereka kalah pada perlawanan pertama, aku yakin mereka boleh bangkit pada perlawanan akan datang. Bak kata pepatah, hero kalah dulu. haha.

Mungkin jurulatih mereka tersilap strategi dengan memasukkan Fernando Torres pada separuh masa kedua. Dan sepatutnya Fernando Torres bermain sepenuh masa bersama pasukan. Mungkin lepas ni baru jurulatih sedar kepentingan Fernando Torres dalam pasukan Sepanyol.

Lagi satu pemain bintang dalam pasukan Sepanyol yang tidak diturunkan ketika mereka tewas dengan pasukan Switzerland ialah Cesc Fabregas. Lagi satu kesilapan strategi aku rasa. Dan sepatunya Fabregas yang main dan bukannya Sergio Busquets. Tapi takpelah saja je nak try strategi baru. Dah macam main pes dah aku rasa. hehe.

Semestinya pasukan yang sempurna dari semua bahagian menjadi pilihan aku iaitu pasukan Sepanyol.

AMANG said...

1a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

3.Naluri aku mengatakan yang pasukan SEPANYOL bakal bergelar juara. Walaupun mereka kalah pada perlawanan pertama, aku yakin mereka boleh bangkit pada perlawanan akan datang. Bak kata pepatah, hero kalah dulu. haha.

Mungkin jurulatih mereka tersilap strategi dengan memasukkan Fernando Torres pada separuh masa kedua. Dan sepatutnya Fernando Torres bermain sepenuh masa bersama pasukan. Mungkin lepas ni baru jurulatih sedar kepentingan Fernando Torres dalam pasukan Sepanyol.

Lagi satu pemain bintang dalam pasukan Sepanyol yang tidak diturunkan ketika mereka tewas dengan pasukan Switzerland ialah Cesc Fabregas. Lagi satu kesilapan strategi aku rasa. Dan sepatunya Fabregas yang main dan bukannya Sergio Busquets. Tapi takpelah saja je nak try strategi baru. Dah macam main pes dah aku rasa. hehe.

Semestinya pasukan yang sempurna dari semua bahagian menjadi pilihan aku iaitu pasukan Sepanyol.

AMANG said...

awapan Soalan 1:
Datuk Soh Chin Aun, Santokh Singh, James Wong, dan Hassan Sani

Jawapan Soalan 2:
Datuk Soh Chin Aun

Jawapan Soalan 3:
Naluri aku mengatakan yang pasukan MATADOR 'SEPANYOL' bakal bergelar juara. Walaupun mereka kalah pada perlawanan pertama, aku yakin mereka boleh bangkit pada perlawanan akan datang. Bak kata pepatah, hero kalah dulu. haha.

Mungkin jurulatih mereka tersilap strategi dengan memasukkan Fernando Torres pada separuh masa kedua. Dan sepatutnya Fernando Torres bermain sepenuh masa bersama pasukan. Mungkin lepas ni baru jurulatih sedar kepentingan Fernando Torres dalam pasukan Sepanyol.

Lagi satu pemain bintang dalam pasukan Sepanyol yang tidak diturunkan ketika mereka tewas dengan pasukan Switzerland ialah Cesc Fabregas. Lagi satu kesilapan strategi aku rasa. Dan sepatunya Fabregas yang main dan bukannya Sergio Busquets. Tapi takpelah saja je nak try strategi baru. Dah macam main pes dah aku rasa. hehe.

Semestinya pasukan yang sempurna dari semua bahagian menjadi pilihan aku iaitu pasukan Sepanyol.

reformist101 said...

1. i) Hassan Sani
ii)James Wong
iii)Santokh Singh
iv) Dato Soh Chin Aun

2. Dato Soh Chin Aun.

3. England akan menjadi juara Piala Dunia FIFA kerana dengan semangat King Arthur, disulami dengan kejutan Lib-Dems, pasti sejarah 1966 akan berulang.

E-mel: reformist101@gmail.com

mohd amar abdullah said...

soalan 1:
a. hassan sani
b. james wong
c.santokh singh
d.dato soh chin aun

soalan 2:
dato soh chin aun

soalan 3:
Saya memilih Brazil sebagai juara Piala Dunia di Afrika Selatan.Kenapa?
Barisan pemain hebat,seimbang,mentaliti juara serta mempunyai jurulatih yang memegang kuat falsafah bolasepak moden.

mohd amar abdullah said...

soalan 1:
a. hassan sani
b. james wong
c.santokh singh
d.dato soh chin aun

soalan 2:
dato soh chin aun

soalan 3:
Saya memilih Brazil sebagai juara Piala Dunia di Afrika Selatan.Kenapa?
Barisan pemain hebat,seimbang,mentaliti juara serta mempunyai jurulatih yang memegang kuat falsafah bolasepak moden.

Anonymous said...

(1)HASSAN SANI
JAMES WONG
SANTOKH SINGH
DATO SOH CHIN AUN

(2)DATO SOH CHIN AUN


(3)pasukan yg saya minati adalah italy tetapi saya rasakan brazil akan mncul sbgai juara krana mereka adalah sbuah pasukan yg very complete dr pnjaga gol, prtahanan,tengah dan penyerang,wlupun psukan brazil kali ini tdak brmain permainan samba mereka tetapi mereka alah pasukan yg lgi kuat dr sepanyol,jerman,italy dan pasukan2 eropah y lain...boleh juga dikatakan pasukan maradona brjumpa psukan dunga d final nti...

strengenge said...

1) Dato' Soh Chin Aun, Santokh Singh, Hassan Sani and James Wong

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Saya pilih Brazil walaupun saya peminat Argentina sejak azali lagi. Sebab pilih Brazil? Benua Eropah hanya kental di laman Eropah tetapi tidak benua Latin seperti Brazil dan Argentina.

Rekod tidak ada benua Eropah seperti Sepanyol yang menguasai di Latin mahupun Asia apatah Afrika.

Brazil dan Argentina sudah membuktikan semua ini. Contoh. FIFA 1986 di Mexico dimenangi Argentina dan FIFA 2002 Korea/Japan milik Brazil.

Terkini, semua benua Latin sedang mendahului kumpulan masing2...So, Brazil tetap champione...

mohd fahmi bin ismail
mohd.fahmi@sinarharian.com.my

Megajuta Rovers said...

Jawapan 1:
Soh Chin Aun
Santokh Singh
Hassan Sani
James Wong

Jawapan 2:
Soh Chin Aun

Jawapan 3:
Saya pilih pasukan Brazil.
Kerana pemain-pemainnya berwibawa dan agak lincah di temasya ini

Anonymous said...

1)Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2) Dato Soh Chin Aun

3) Anak didik Carlos Queiroz pasti akan menjuarai Piala Dunia 2010 di bumi 'bafana bafana'. Skuad Portugal yang diketuai oleh bekas pemain terbaik dunia, Cristiano Ronaldo pasti mampu membuatkan pasukan lawan gelisah untuk mempertahankan kubu gawang masing-masing. Malah dengan kehadiran arkiteknya iaitu Simao Sabrosa, juga mampu membuatkan benteng pasukan lawan kucar-kacir.

malindo said...

1)Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2) Dato Soh Chin Aun

3) Anak didik Carlos Queiroz pasti akan menjuarai Piala Dunia 2010 di bumi 'bafana bafana'. Skuad Portugal yang diketuai oleh bekas pemain terbaik dunia, Cristiano Ronaldo pasti mampu membuatkan pasukan lawan gelisah untuk mempertahankan kubu gawang masing-masing. Malah dengan kehadiran arkiteknya iaitu Simao Sabrosa, juga mampu membuatkan benteng pasukan lawan kucar-kacir.

Nama : Malindo B Erwindu
Email: fofo_green@yahoo.com

Malindo said...

1)Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2) Dato Soh Chin Aun

3) Penampilan kali ke-15 dan memburu piala dunia yang ketiga buat Argentina. Maka 2010 adalah milik skuad Argentina yang dipimpin oleh 'budak emas' iaitu Maradona. Maradona memanggil 60 pemain untuk menghadapi pusingan kelayakan, jumlah paling ramai di kalangan 32 pasukan. Jadi tidak sukar Lionel Messi untuk menghasilkan gol yang terbaik edisi kali ini apabila dibantu oleh jentera-jentera yang sentiasa bertugas dengan cemerlang sepanjang 90 minit.

Nama: Malindo B Erwindu
Email : fofo_green@yahoo.com

fawaz_budiman said...

1) i)Santokh Singh
ii)Soh Chin Aun
iii)James Wong
iv)Hassan Sani

2) Soh Chin Aun

3) Argentina - kerana peningkatan berterusan dari skuad bimbingan maradona ini dapat dilihat sejak dari perlawanan pertama lagi. Walau dibarisi pemain-pemain bintang terkemuka, mereka masih bermain sebagai satu unit dan terus berusaha meningkat permainan disamping kekuatan azam untuk mengulangi kejayaan pengurus mereka. Seperti ungkapan Maradona, pasukan yang sentiasa meningkat sepanjang kejohanan Piala Dunia ini yang akan menjadi juara bukan pasukan dilabel sebagai terbaik. Untuk itu, Argentina adalah calon terbaik.

Ruhi Budiman
fawaz904@gmail.com

FJ said...

saya nak jawab tapi dah banyak jawapan... cuma saya ada satu persoalan...

kenapa kita hanya bercakap tentang skuad yang layak ke mexico tetapi tidak bercakap tentang akuad yang layak ke munich walaupun skuad munich telah pun bermain di sana.

berbanding dengan skuad mexico yang hanya layak tetapi tidak bermain kerana menarik diri.

so pada saya pemain yang sepatutnya dijulang ialah skuad munich yang telah pun bermain di jerman...

pembaca/penonton ramai yang tidak tahu... yang mereka tahu hanya skuad mexico sebab di beri publisiti meluas... padahal pertama kali kita layak ke olimpik malahan dah pun bermain di olimpik adalah pada tahun 1972 di jerman.

renung-renungkan...

SINAR INSPIRASI - T-SHIRT MUSLIMAH said...

1. Dato’ Soh Chin Aun, Santokh Singh, James Wong & Hassan Sani.

2. Dato’ Soh Chin Aun.

3. Argentina
- Sebuah pasukan yang di kritik di peringkat kelayakan dengan meletakkan jurulatih yang tiada basic kejurulatihan pun, namun dengan barisan pemain penyerang yang terbaik pernah dimiliki, Diego Maradona dilihat sebagai pemberi semangat yang baik kepada pemain. Krisis Diego & Billardo sudah selesai, Leo Messi hanya menunggu tahap maksimum untuk perbentukan gandingan dengan Carlitos Tevez, pastinya bersedia untuk 'mengaum' di pusingan kalah mati. Tidak ada sebab pasukan ini tidak layak untuk di sandang sebagai juara.

Nama: Muhammad Hafiz
email: betterman@kelate.net
Facebook: facebook.com/betterman501

abi said...

1.Dato' Soh Chin Aun
Santokh Singh
James Wong
Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

As bad as it sounds, i still think that England is going to win it. Time to hit the gears boys!!

Abi
abinesh.raj@gmail.com

Nasution Star said...

1. Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2.Dato Soh Chin Aun

3. Satu-satunya negara tulen benua Asia yang mampu membuatkan wakil benua lain tergamam iaitu Korea Selatan. Tidak mustahil Korea Selatan mampu untuk membuatkan negara lain berputih mata. Dikepalai oleh penyerang lincah yang beraksi di Man Utd, Park Ji Sung hadir membantu rakan-rakan lain untuk membawa Piala Dunia pertama kali ke Asia.

Walaupun menduduki ranking FIFA yang ke-47, Huh Jung Moo sudah bersedia dengan ramuan tersendiri sperti kehebatan ramuan ginseng korea. Park Chu Young harus diperhatikan oleh pasukan lawan kerana penyerang profilik ini mempunyai teknik yang bagus dan juga deria yang tajam di depan gol.

Ayuh Korea Selatan..."Asia untuk Asia"..."Be The Reds"....

Nama : Malindo B Erwindu
Email : fofo_green@yahoo.com

Unknown said...

1. a. Dato' Soh Chin Aun
b. James Wong
c. Santokh Singh
d. Hassan Sani

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Brazil. They have the most compact midfielders and defenders around with a mixture of experience and young players. One of the most flexible forwards around the tournament that can inter-changed their position. One of the best shot stoppers around in Julio Ceasar. Playing in an interesting 4-2-3-1 where they have 2 holding midfielders in Gilberto and Melo to hold up play that allow the 2 fullback to support their attack. Last but not least they might not play beautiful football but they have adopted the logical way of winning matches that is Teamwork and Playing to their Strength with Strong Mentality. Just like what our Towkey stress in the advert.

Mohd.Nizam Mohd. Yusoff
nizam.yusoff@gmail.com

IERNK said...

1. Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani

2. Datuk Soh Chin Aun

3. I pick Spain to win the World Cup this year because they are a talented squad and has the most talented midfield in the whole tournament.

e-mail: i-ernkoh@hotmail.com

Maziz Syafiq Mazlan said...

1a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

3. Saya memilih Netherlands ,Pasukan yang harus difikirkan pihak lawan kerana mempunyai mempunyai ramai pemain yang berbakat dan kreatif di bahagian midfield seperti Sneijder , Robben , Van der Vaart dan lain lain . Pasukan pertama yang layak dengan 3 kemenangan bersih tanpa melpeaskan sebarang gol . Viva Oranje !


maziz syafiq bin mazlan
syafflizzow@yahoo.com.my

Anonymous said...

1. hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh chin aun

2.dato soh chin aun

3. Argentina....coz diorang mempunyai pemain2 yang berbakat besar,di samping poemain terbaik dunia,messi.Sementara itu gak..diorang nye strategi serta taktik yg bgus salah satu sebab diorang boleh mnang..tambahan pula ,dgan Maradona sebagai jurulatih.. semangat berjuang menjulang piala dunia pada tahun 1986 bakal bersemadi dlam hati setiap pemain Argentina!!!!!!!!!




secretz_lezh10@yahoo.com

Nenek Semukut said...

1. a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Brazil will win the FIFA world cup 2010 because the world cup trophy itself is made for Brazil, or at least in the designer mind, though.

Zhafif Zamros
Zha5th@gmail.com

Anonymous said...

1. a.Dato' Soh Chin Aun
b.Santokh Singh
c.James Wong
d.Hassan Sani

2. Dato' Soh Chin Aun

3. Brazil will win the FIFA world cup 2010 because the world cup trophy itself is made for Brazil, or at least in the designer mind, though.

Anonymous said...

1.DATO SOH CHIN AUN
JAMES WONG
HASSAN SANI
SANTOKH SINGH

2.DATO SOH CHIN AUN


3.PILIHAN SAYA KALI INI DI PIALA DUNIA IALAH SEPAMYOL.INI KERANA SEPANYOL MEMPUNYAI PEMAIN YANG BERTARAF DUNIA DAN BERKALIBER.MEREKA JUGA SERBA LENGKAP DI SEMUA POSISI IAITU DARI POSISI PENJAGA GOL HINGGALAH PENYERANG.SEPANYOL JUGA MEMPUNYAI GANDINGAN PEMAIN YG TIDAK BOLEH DINAFIKAN KEHEBATANNYA..SELAIN ITU,SEPANYOL TIDAK AKAN MENGHADAPI SEBARANG MASALAH JIKA TERDAPAT PEMAIN UTAMA YANG CEDERA.INI KERANA SEPANYOL MEMPUNYAI PILIHAN YANG BANYAK DAN PENGGANTI YANG MAMPU UNTUK MENGGALAS TANGGUNGJAWAB YANG DITINGGALKAN.MEREKA JUGA MENDAPAT KHIDMAT JURULATIH YANG HEBAT IAITU VICENTE DEL BOSQUE YG MEMPUNYAI KARISMA YANG TERSENDIRI UNTUK MEMBANTU SEPANYOL MENJULANG PIALA DUNIA YANG TIDAK PERNAH DIJULANG SEBELUM INI..YANG TERAKHIR,SEPANYOL AKAN MAMPU UNTUK MEREALISASIKAN HARAPAN PEMINAT UNTUK MELIHAT SEPANYOL MENJULANG PIALA DUNIA KERANA SELEPAS MENJULANG EURO 2008,SUDAH TENTU MEREKA MENDAPAT SUNTIKAN MORAL DAN KEYAKINAN UNTUK MELAKUKAN KEJUTAN DAN KEMENANGAN....
YAAA....SEPANYOL BOLEH..DAN KEMBALI MENGGEGAR DUNIA...
SEPANYOL THE BEST..
KALI INI SEPANYOL MEST MENANG!!

Nur Afiqah Azizan said...

1) a. Dato' Soh Chin Aun
b. Santokh Singh
c. James Wong
d. Hassan Sani

2) Dato' Soh Chin Aun

3) In my opinion, Argentina will win the Fifa World Cup 2010 because with line ups of brilliant players. And with the combination of the amazingly talented players and a well-experienced coach, Diego Maradona, I believe that the team gets bonus strength. Through my observation, the level of consistency of the players towards the game is very high and the style of playing is awesomely superb. With that, I have no doubts that Argentina has a big potential to be win the Fifa World Cup 2010.

Nur Afiqah Azizan

nurafiqah.azizan@yahoo.com

Unknown said...

1. hassan sani
james wong
santokh singh
dato soh chin aun

2. Dato soh chin aun

3. Argentina akan menang Piala Dunia pada tahun ini kerana Maradona adalah jurulatih yang kelakar dan Brazil telah diguna untuk ramalan pertandingan lain.

Anonymous said...

JAWAPAN ANDA:
1)
A) Dato' Soh Chin Aun
B) James Wong
C) Hassan Sani
D) Santokh Singh

2) Dato' Soh Chin Aun

3)BRAZIL。KERANA:
1) BRAZIL bertuah kerana mempunyai Lucio dan Julio Cesar yang mampu mempengaruhi rakan sepasukan untuk bertahan dengan baik sambil dibantu Gilberto dan Felipe Melo.
2)BRAZIL mempunyai pemain-pemain yang berkaliber dan sebuah pasukan yang mantap ditambah pula mendapat jurulatih yang baik.
3)Jurulatih BRAZIL yang berani bertindak mengatur strategi pasukan sehingga sanggup mengenepikan pemain berpengalaman。
4) BRAZIL dapat menghasilkan gol yang digandingkan dengan kualiti kreatif,dapat bertahan seteguh tembok batu dan bertahan secara kolektif.
5) BRAZIL bertuah kerana mempunyai Lucio dan Julio Cesar yang mampu mempengaruhi rakan sepasukan untuk bertahan dengan baik sambil dibantu Gilberto dan Felipe Melo.
6) BRAZIL yangg paling penting sangat berkehendakkan piala dunia dan pada masa yang sama menampilkan permainan cantik dan juga mitos maradona bakal berulang.
7) Brazil adalah pasukan yang mempunyai mentaliti yang kuat untuk menghadapi segalan tekanan baik.
8) BRAZIL dapat lengkap dari semua segi posisi daripada penjaga gol hingga bahagian jentera serangan. BRAZIL juga terkenal dengan corak permainan fizikal yang kental serta kemas.
9) BRAZIL juga telah menetapkan dalam hati mereka sendiri yang mereka tidaklah bermain dalam permainan menarik tetapi mereka lebih menfokuskan untuk mendapatkan jaringan serta kemenangan.
10) BRAZIL pasukan ini jelas terserlah dengan tradisi dan strategi yang efektif dengan kejituan semangat sepasukan dengan disulami kemahiran individu yang menarik.

LEE CHIEN HONG
erick90_lch@hotmail.com

Anonymous said...

JAWAPAN ANDA:
1)
A) Dato' Soh Chin Aun
B) James Wong
C) Hassan Sani
D) Santokh Singh

2) Dato' Soh Chin Aun

3)BRAZIL。KERANA:

1) BRAZIL bertuah kerana mempunyai Lucio dan Julio Cesar yang mampu mempengaruhi rakan sepasukan untuk bertahan dengan baik sambil dibantu Gilberto dan Felipe Melo.

2)BRAZIL mempunyai pemain-pemain yang berkaliber dan sebuah pasukan yang mantap ditambah pula mendapat jurulatih yang baik.

3)Jurulatih BRAZIL yang berani bertindak mengatur strategi pasukan sehingga sanggup mengenepikan pemain berpengalaman。

4) BRAZIL dapat menghasilkan gol yang digandingkan dengan kualiti kreatif,dapat bertahan seteguh tembok batu dan bertahan secara kolektif.

5) BRAZIL bertuah kerana mempunyai Lucio dan Julio Cesar yang mampu mempengaruhi rakan sepasukan untuk bertahan dengan baik sambil dibantu Gilberto dan Felipe Melo.

6) BRAZIL yangg paling penting sangat berkehendakkan piala dunia dan pada masa yang sama menampilkan permainan cantik dan juga mitos maradona bakal berulang.

7) Brazil adalah pasukan yang mempunyai mentaliti yang kuat untuk menghadapi segalan tekanan baik.

8) BRAZIL dapat lengkap dari semua segi posisi daripada penjaga gol hingga bahagian jentera serangan. BRAZIL juga terkenal dengan corak permainan fizikal yang kental serta kemas.

9) BRAZIL juga telah menetapkan dalam hati mereka sendiri yang mereka tidaklah bermain dalam permainan menarik tetapi mereka lebih menfokuskan untuk mendapatkan jaringan serta kemenangan.

10) BRAZIL pasukan ini jelas terserlah dengan tradisi dan strategi yang efektif dengan kejituan semangat sepasukan dengan disulami kemahiran individu yang menarik.

LEE CHIEN HONG
erick90_lch@hotmail.com

Unknown said...

1.Dato Soh Chin Aun,James Wong,Santokh Singh & Hassan Sani
2.Dato Soh Chin Aun
3.Argentina.Kenapa saya memilih Argentina???.Kalau kita perhatikan 2 game yg telah diaorg main..kita boleh nampak keserasian dari segi tactical defensive hingga ke attacking.Barisan Midfielder bermain dengan tersusun dan lancar..Dengan adanya Messi attacking adalah bahagian yg paling menampakkan kehebatan pasukan ini.Pasukan ini menjadi lengkap dengan barisan pemain pertahanan yg kreatif ketika bertahan mahupun menyerang.

wargadunia said...

1
Dato' Soh Chin Aun
Santokh Singh
James Wong
Hassan Sani

2.Dato' Soh Chin Aun

3. Pasukan ini memiliki jentera yang mantap dari setiap sudut. Jentera serangan yang mampu meledak GOL walaupun dalam situasi sukar. Jentera pertahanan pula mampu mengekang asakan lawan dengan baik sebelum tugas terakhir dilakukan penjaga gawang berbakat besar dalam sejarah pasukan. Barisan jentera tengah pula dapat mengawal pergerakan bola dengan baik serta dapat membuat hantara yang tepat. Apa yang lebih penting setiap ahli pasukan memiliki skil individu yang memukau dan semangat berpasukan yang tinggi. Pasukan mana lagi jika bukan BRAZIL

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Soalan 1
1. Datuk Soh Chin Aun
2. James Wong
3. Datuk Santokh Singh
4. Hassan Sani

Soalan 2
Datuk Soh Chin Aun

Soalan 3

Argentina... kerana...
Romero di gawang; Samuel, Demichelis, Heinze & Gutiérrez di pertahanan, Mascherano & Veron di tengah, Messi di kanan, Di Maria di kiri, Tevez & Higuain di depan dan Maradona di sekeliling... Adakah anda sudah berfikir panjang untuk memilih pasukan yang bakal menjuarai Piala Dunia FIFA 2010 selain Argentina?

KAMAL AFFENDI BIN ABD. SAMAD
gumpheadz@yahoo.com

robin said...

Answer:
1. Dato' Soh Chin Aun, Santokh Singh, James Wong and Hassan Sani

2. Dato' Soh Chin Aun

3.
I place my bet on Brazil to be the winner,
They can depend on their stalwart Julio Cesar as goalkeeper,
They have formidable back wall of Maicon, Lucio, Juan and Bastos as their defenders,
They are creative yet dangerous with Melo, Silva, Alves and Baptista as midfielders,
the speedy Robinho and Luis Fabiano as strikers,
and not forgetting their sexily-clad samba dancers,
who support them throughout the tounament.

With most of the favourites fumble in the early stages,
this edition is the best time for Brazil to claim their 6th victory.

email: worldoffire88@hotmail.com

Malindo said...

1) Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2) Dato Soh Chin Aun

3) Aksi samba dari pasukan Brazil pasti memenangi Piala Dunia edisi kali ini di bumi 'Bafana Bafana'. Sekaligus menjadi pasukan paling banyak memenanginya. Semangat pasukan Brazil seiring dengan deruan tiupan 'vuvuzela' di segenap ruang stadium. Malah ketangkasan Kaka dan Luis Fabiano ibarat 'Jabulani' mencari pintu masuk ke gawang musuh. Ketahanan dan kepintaran Dunga pasti terserap di setiap pemain Brazil untuk menjadikan beliau sebagai idola yang pernah merasai kemanisan menjulang Piala Dunia buat negara tercinta.

Nama : Malindo B Erwindu
Emel : fofo_green@yahoo.com

Malindo said...

1) Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2) Dato Soh Chin Aun

3) German, sebuah negara yang begitu pesat dalam melahirkan bintang-bintang bolasepak yang tidak perlu diperkenalkan lagi seperti Jurgen Klinsmann dan Oliver Kahn.

Ini bermakna semangat menentang musuh yang dilakukan oleh Adolf Hitler suatu ketika dulu mengalir di setiap pemain-pemain German pada edisi Piala Dunia 2010 ini.

Misi Joachim Loew pasti menjadi kenyataan untuk mendakap piala dunia di bumi afrika apabila semua pemainnya mempunyai kelebihan dari segi teknik dan mental. Mereka sukar ditandingi apabila berhadapan situasi satu lawan satu selain bijak mengawal corak permainan terbuka. Selain dibantu kekukuhan "tembok berlin" iaitu Manuel Neuer sebagai pertahanan terakhir.

Malah dengan kehadiran Bastian Schweinteiger pasti menyukarkan benteng pihak lawan untuk mengekang asakannya. Apa lagi pemain ini mempunyai kepakaran membuat set-pieces.

Kehebatan kumpulan rock negara mereka diatas pentas iaitu 'Scorpion' pasti hadir di hati kapten pasukan iaitu Philipp Lahm untuk menyegat siapa sahaja yang cuba untuk meruntuhkan "tembok berlin" mereka.

Klose dan Podolski ibarat jentera Mercedes keluaran negara mereka yang sentiasa pantas dan gagah mengemudi barisan hadapan.

Oleh itu, tiada apa yang patut dipertikaikan di dalam pasukan German apabila muncul Juara Piala Dunia pada tahun ini.

Nama : Malindo Bin Erwindu
Emel : fofo_green@yahoo.com

fazla said...

1.Dato Soh Chin Aun,James Wong,Santokh Singh & Hassan Sani

2.Dato Soh Chin Aun

3. Argentina simply because...

A-all
R-round
G-great
E-entire
N-national
T-teams
I-is
N-noticeable
A-Argentina!

fazla said...

sorry, my email is grl_33@yahoo.com. TQ.
Fazlawati Zabidin

Malindo said...

1. Hassan Sani
James Wong
Santokh Singh
Dato Soh Chin Aun

2. Dato Soh Chin Aun

3. Pasukan pilihan adalah 'La Furia Roja' iaitu pasukan Sepanyol. Selepas muncul juara Euro 2008, misi mereka selanjutnya adalah membawa pulang Piala Dunia ke negara yang terkenal dengan tradisi larian seladang.

Dengan berbekalkan kemenangan semua 10 perlawanan peringkat kelayakan sebelum ke afrika selatan, Vicente del Bosque yakin skuad ini berada pada kelas tersendiri untuk memenangi piala dunia edisi kali ini.

Iker Casillas dan Carles Puyol dianggap 'kereta kebal' dibenteng terakhir sementara Xabi Alonso mengendalikan tugas sebagai pertahanan di bahagian tengah.

Harus di ingat, pemain yang digelar Fernando 'TORPEDO' sesuai dengan kepantasan lariannya dan kebijaksanaan serta gaya permainan dengan tipu musllihat menjadi senjata utama buat torres.

Keajaiban pasti berlaku...ayuh La Roja (The Red One).....

Nama : Malindo Bin Erwindu
Email : fofo_green@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com

Anonymous said...

1 =Datuk Soh Chin Aun, James Wong, Santokh Singh and Hassan Sani
2 =Dato Soh Chin Aun
3 =i pick germany becoz they have a very good team sprit.also...
they have good players and good coach..

haikal
seremban
karlzdi@yahoo.com