Monday, June 7, 2010

Cerita bola







5 comments:

Bert said...

Belanda rasa-rasanya, walaupon tanpa kelibat Robben

ariffin, Bdr Baru Bangi said...

Bila agaknya Malaysia dapat beraksi di peringkat itu ye.

Kenapa tidak?

Jepun dan Korea pernah satu 'class' dengan kita dulu.

Kenapa mereka meninggal kita jauh di belakang?

Kita perlu belajar dengan mereka.

FAM perlu mencapak jauh-jauh segala ego dan kepentingan diri dan negeri sendiri.

Kenapa Bolasepak MSSM Bawah 18 tahun yang satu masa pernah melahirkan beberapa bintang sudah tidak kedengaran lagi? (Masih ada lagi ke Kejohanan bawah 12,16,18 dan 20 tahun? Jikalau ada, maafkan saya kerana kurang 'coverage' dari media mungkin)

Saya rasa langkah pertama, kita kembalikan kepada membawa pemain import. (soal negeri-negeri yang tidak berkemampuan dari segi kewangan, itu boloeh dibincangkan)

abu bakar said...

Bagi saya bola sepak adalah sukan no 1 dimalaysia.Pihak yang bertanggungjawab semestinya hendaklah mencari jalan yang konkrit bagaimanakah untuk menaikan bolasepak di malaysia ini.Janganlah sukan ini politikan dan bercakaran sesama sendiri serta menyalahkan orang lain apabila mutu bolasepak kita merudum.......

rizalmanjohar said...

Malaysia sebenarnya tidak ketandusan pemain berbakat sebagaimana di Festival Bolasepak AFC U14 kat sabah Malaysia menanng 3-0 keatas vietnam...,pada saya apabila sampai satu tahap mereka kena pilih samada nak terus dalam Bola Sepak atau pelajaran...ini yang menjadi masalah di Msia., begitujuga dengan Badminton...saya rasa kalau tanya wayne rooney 100 bahagi 4 mesti dia lambat jawab, sebab dari kecik dia terlibat dengan bola sahaja..takdicampur dengan study..

Anonymous said...

Nak tau pengurusan bola sepak Malaysia ni haru biru atau tidak kita perati pada 2 kejohanan besar yang berlangsung iaitu MSSM & SUKMA bertembung. Walaupun menggunakan pemain yang berbeza tetapi saya maksudkan siapa yang nak pergi buat 'scouting talent" atau mengkaji mutu permainan di 2 kejohanan ini...Think Bigger Bros..