Thursday, August 14, 2008

Expert in media

Perunding Pakar Media Sdn Bhd is one of numerous PR practicioners who advised former Sports Minister Datuk Seri Azalina Othman Said on how to deal with all the negative publicity surrounding her old Ministry.

This report is therefore intriguing. Click HERE

16 comments:

Anonymous said...

This fella is only a small fish...kalau ACA nak tangkap, tangkap la si azalina ni....berjuta-juat dia dah telan...apa cerita?
Keep on exposing her misdeed!!!!

Anonymous said...

Very intriguing indeed. Is it a `teething' problem? Do we need media experts to spin this now?

While I must applaud the government's effort in trying to reduce rasuah, still this just the tip of the iceberg. We need to see more of those bigger fish lah, people in Umno (especially NOW, with the elections coming), cases such as Monsoon Cup where the expenditure is questionable, etc.

Dont stop at mere civil servants!

Anonymous said...

So now this consultant follows her to the new ministry hah..
13K for dental treatment, must be pasang gigi emas ni @ tak pernah gosok gigi so plaque tebal sgt @ plaque rasuah melekat sama, that's y jd mahal.

More story on this pakar media bro, pls

Mat Kajang

Anonymous said...

Mengapa ACA tak tangkap pegawai di MSN yang Korup, makan duit merata tempat .. banyak orang itu. ACA patut investigate pegawai pegawai yang ada rumah di bukit jalil and di semwakan kpd juru latih asing, Itu bukan korup ... pegawai sukan paling korup Zolkples Embong macam mana, ada dengar cerita seorang daripada blue eye beliau akan berlepas ke UK untuk belajar, surat pun tak tau tulis, bahasa ingerris pun tak fasih, macam mana MSN hantar dia ke luar negara ini . Hairan lah ... Malaysia Boleh

Anonymous said...

http://perkhidmatanawam.blogspot.com/2008/08/dato-mirza-mohd-taiyyab-saga.html

Anonymous said...

MSN 4TH FLOOR said...
Mengapa ACA tak tangkap pegawai di MSN yang Korup, makan duit merata tempat .. banyak orang itu. ACA patut investigate pegawai pegawai yang ada rumah di bukit jalil and di semwakan kpd juru latih asing, Itu bukan korup ... pegawai sukan paling korup Zolkples Embong macam mana, ada dengar cerita seorang daripada blue eye beliau akan berlepas ke UK untuk belajar, surat pun tak tau tulis, bahasa ingerris pun tak fasih, macam mana MSN hantar dia ke luar negara ini . Hairan lah ... Malaysia Boleh
-----------------------------------

saudara yang dihormati...
saya ingat spesis pendengki ini dah pupus di abad 21 ne,..rupanya masih ada lagi. Kita patut mengalakkan pegawai-pegawai kita melanjutkan pelajaran agar nak tulis surat buat karangan atau research dalam bahasa inggeris pun boleh. jangan la asyik mendengki sesama manusia sedangkan kita ini banyak kelemahannya. sedar-sedar la.

Anonymous said...

Anon 9:44

Saudara

Memang betul kita patut menghantar pegawai pegawai kita untuk menlanjutkan pelajaran, tetapi kalau pegwai tersebut tidat tahu untuk menulis borang permohonan dalam bahasa ingerris sehingga memerlukkan pertolongan seorang pegawai di OCM, tak payah nak pergi... kalau macam ini bukan untuk menimba ilmu, ia berupa lawatan sambil belajar, lepas itu balik jadi KP msn, perkara seperti ini cuma berlaku di Malaysia dan MSN.

Salam

Anonymous said...

what a funny story it is....being a msn staff and currently serve under the great management team ever, i feel hurt on MSN 4th floor comment.
we should and foremost uphold the equal opportunity for all to have highst education possible, to get promoted when we are doing a great job.

what a waste energy and time for this fellor so call 4th floor MSN to tarnish image of others and hide behind layer of lies and the internet

salam

Anonymous said...

Hola,

msn 4th floor ni baru kerja kat gov sect kot...banyak benda lagi yang dia belum tahu tentang kemuadahan yang gov sediakan untuk pegawai kerajaan....kalau orang nak sambung belajar...biarlah...at least dia nak blajar....dan bukannya nak cari salah orang lain.....

Anonymous said...

Salam. msn 4th flooor ni memang sengal n main terjah jeee... ingat apa rancangan melodiiii ke.. jangan main tuduh melulu. Sengal betul. Peluang belajar memang disediakan di jabatan kerajaan termasuk juga di MSN yang mana pegawai-pegawai atau kakitangan bawahan juga berpeluang untuk melanjutkan pelajaran demi masa depan masing-masing n pengurusan tertinggi MSN akan meneliti dengan terperinci permohonan yang diterima dari kalangan pegawai dan anggotanya. Kalau tak faham pasal prosedur kerajaan jangan lah bercakap tak tentu hala. Kalau diri anda sendiri berada di tempat yang sama n orang lain main terjah je apa perasaan anda terguris ke tidak. Bak kata nabil "lu pikir lah sendiri......"

Anonymous said...

Salam. Haah laa...msn 4th floor ni pikir la dulu b4 buat tuduhan melulu. Jangan prasangka buruk pada org lain. Walaupun saya bukan dari kalangan orang sukan tapi saya dapat agak msn 4th floor ini orang 3rd floor. Saya dah masak dengan Cert Phd yang ada pada org 3rd floor yg senantiasa hatinya hitam legammmmm.....n mencemburui kelebihan yang ada pada apa yang dikatakan blue eye kp msn. Tanpa usaha gigih blue eye org 3rd floor tak kan berada di tempat yang selesa sekarang. Apa yang org 3rd floor nak lagi. Nak hapuskan blue eye kp msn ke... Senang je kalau nak hapuskan.. bunuh je blue eye kp msn n hidup korang pun senang n lepas ni korang boleh lahhh jadi tukang cucuk kp msn plak.. korang tak sedar yang korang pi kutip duit kat luar tu yang belum tentu halal ke tak n bgi anak bini korang makan... tu sebab hidup geng korang yg sorang tu porak peranda.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

uik..now ada 3rd floor la pulak, banyak pulak floor kat MSN nee,,,, aku yang dah nak senja kat msn nee pun asyik dok satu floor je. tak terfikir la pulak ada banyak floor yang pandai-pandai belaka..aku ingat khidmat aku nak bagi atlet, jurulatih service yang terbaik tapi rupanya ramai yang fikir pasal benda lain yang kurang berfaedah. ehhh apa la orang-orang muda sekarang nee tak pernah fikir tentang masa depan negara..asyik fikir masa depan poket sendiri, ompoknya...nee sebab banyak personal interest la ne,.,

dato zol, kena buat sesuatu tentang tingkat 4 dan tuduhan kepada tingkat 3. susah la kalau dok main save dato..kita nee satu organisasi kecik yang perlu bersatu padu. saya dan kawan-kawan yang dah senja ini ingin lihat lebih banyak tindakan untuk menyelesaikan masalah "dalaman" msn ne

Anonymous said...

saya sokong pegawai msn yang dah "senja" tu. walaupun saya baru je masuk tapi saya nampak pengarah-pengarah ada yang banyak kerja dan ada yang tak ada kerja tapi banyak main "office politik". dato zol kena nasihatkan pengarah-pengarah yang "pandai-pandai" tu. dah la kami ne kontrak JPA pun tak lulus reorg. jangan sebab nak jawatan atau pangkat bergaduh sampai lupa orang bawah macam kami ini.

salam
pegawai "baseman"

Anonymous said...

Salam semuanya, mulanya ramai kawan-kawan nasihatkan saya supaya jangan jawab kata-kata orang tentang pemergian saya ke UK untuk melanjutkan pelajaran tetapi melihatkan keadaan dan komen-komen sudah melarat, saya rasa cukuplah kot tuan-tuan melibatkan saya dengan sentimen masing-masing. kata orang lagi banyak bercakap lagi membawa kepada dosa pulakkan. Saya ikhlas untuk menambahbaikkan diri saya yang kekurangan ini supaya dapat saya sumbang balik pada organisasi InsyaAllah. Apa yang saya mohon adalah sekelumit doa agar saya sekeluarga selamat hendaknya. Nanti saya belajar bahasa orang putih kat sana bagi pandai, InsyaAllah. Cuma nak betulkan beberapa tuduhan. Fakta sebenar permohonan belajar saya ke US sekarang ni pakai online saja, tak payah surat-surat dah macam dulu. Isi borang aje! Pegawai OCM tu Mr Haridass, my senior yang ada contact dengan Uni of Iowa.Bantuan beliau hanyalah buat recommendation letter dia sendiri. Kesian kat dia, dahlah bukan "saudara" tapi dia ikhlas membantu. Dah kena tuduh yang bukan-bukan. Nak diterima masuk ke Uni di UK ni pun kena lulus iELTS/TOEFL dan saya LULUS. Saya sendiri yang ambik periksa, bukan Cikgu Haridass tau...so sudahlah tu, janganlah saya dijadikan bahan lagi. Saya sekeluarga menjemput 4th Floor MSN untuk majlis doa selamat hari ini jam 1.30 tengah hari di rumah saya. Kalau boleh berterus-teranglah dengan saya nanti, InsyaAllah saya rahsiakan identiti tuan-tuan dan saya in advance memaafkan tuan-tuan dan saya mohon maaf juga in advance pada tuan-tuan. Saya pun dah pohon jasa baik rizal to block any further comments on this issue. Bagi saya, komentar-komentar sepatutnya berkisar kepada topik yang rizal beri, tidak melarat ke isu-isu lain yang tidak relevan. Sekali lagi, terima kasih. From Ahmad Shapawi Ismail

Anonymous said...

TAHNIAH ATAS PEMERGIAN MENYAMBUNG PELAJARAN DI UK. LEPAS MAKAN FISH AND CHIP SURE BERAPUK CAKAP OMPUTEH