Wednesday, September 1, 2010

Nadzmi's recipe

I never knew a corporate figure like Datuk Nadzmi Salleh was adept at cooking! His speciality, based on the In Person Merdeka Special over Astro Awani, is duck rice.


With Koo Kien Keat-Tan Boon Heong coming within a whisker of ending the nation's wait for a world title in badminton, I'm sure Nadzmi is looking for the right ingredients to whip up for the BA of Malaysia the recipe for success.

As the executive chef, Nadzmi has a reliable sous chef, Datuk James Selvaraj, who was recently appointed BAM high-performance director.

2 comments:

Hakim Amir said...

i just love the way you write, dude

ASWAD said...

salam bng rizal, saya rasa terpanggil nak kongsi tentang perlantikan Dato James sebagai penasihat kejurulatihan tapi masih ada segelintir coach yg kurang senang. Sebenarnya ni la sikap pasukan badminton negara yg dari dulu tidak suka akan perkongsian yang sihat seperti ini. Mcm mana pandai pun kita, kdg2 kita tak perasan akan kealpaan dan kelemahan kita dan perkara ni hnya boleh dihidu oleh individu lain. Yg saya x paham perkara baik nak ditolak. Ketika saya berada di Msia open dulu, saya amati yg team China sangat sepakat dari segi pemain mahupun jurulatih. Misalnya, Yong Bo sgt dihormati semacam bapa oleh pemain walaumcm mana tegas sekalipun beliau. Perhubungan yg erat juga mainkan peranan. Tgk Rashid, yg pd hemah saya hebat sbg pemain tp x der aura sbg coach.Dalam diam2 China dah menghasilkan juara dunia yg baru, Chen Jin...kita masih dok kalut benda lain..isu chong wei la, bila Lin Dan nak lwn C.wei dan perkara2 yg tak membantu pasukan.Jadi yg akan kempunan adalah rakyat yg kepingin nak tgk pemain kita juara di peringkat tertinggi.Saya selalu pesan dgn pelajar saya supaya hormati dan ikut saja keputusan yg dibuat selagi x melanggar hukum dan perlu kerja keras- misal, org lain train smash 100x kita kena buat 1000x. Mcm che det ckp kalau x paham, baca dan baca lagi tanpa kenal erti putus asa sampai paham kemudian baru berdiskusi. Terima ksh bro rizal sb sudi nak baca. Selamat hari raya.