Tuesday, September 11, 2012

Dengan Izin, dengan Malek Rahman






Paparan youtube di atas diambil daripada laman web http://www.firstpost.com/topic/place/malaysia-selangor-soal-rasuah-dalam-bolasepak-malek-rahman-dgn-iz-video-YQQVmaf259M-582-1.html

Program Dengan Izin terbitan Slamet Sazly Yakub di Astro Arena 801 Jumaat lalu, menampilkan bekas perancang Selangor, Malek Rahman. Sambil mengaku menerima sogokan untuk menang yang mengakibatkan dia digantung satu setengah tahun pada 1994, Malek dengan beraninya mendedahkan beberapa perkara berkaitan rasuah yang harus dijadikan renungan pencinta bola sepak tempatan.

1. Rasuah hari ini lebih besar daripada skandal 1994/95 kerana sekarang ada perjudian atas talian.

2. Bookie terbabit dalam pengurusan sebuah kelab.

3. Kenapa pihak berkuasa dilihat lambat mengambil tindakan.


Gambar aku dengan Malek (kiri) dan Ismail Ibrahim pada 1992


Malek dan aku 2012

9 comments:

I'm the Mancurian said...

Memang menarik...tp kenapa Malik asyik ckp dia nk jaga team dia...

mdfaizal said...

bro rizal, saya rs bro mesti ada info lebih terperinci dpd malek rahman dlm hal ni kan? ehehe

kalau boleh summary kan lah.. supaya info tu jelas & mudah kami fahami. sbb malek rahman ckp style cmtu pyh nk phm.

Anonymous said...

Saya amat bersetuju dgn apa yg dperkatakn oleh saudara malek rahman ttg rasuah n judi bolasepak dnegara ini..apa yg dperkataknnya mmg sdg blaku ddlm bolasepak dunia n Msia khususnya..

mimya said...

bro rizal, sila reveal the real facts...hang tahu byk ni...

Anonymous said...

bro rizal..wawancara ni susah difahami.mcm tak ada hujung pangkal..banyak jawapan malek rahman berkias..mohon detailkan apa yg terjadi dalam kes yg lalu dan bagaimana modus operandi bookie dan pemain

fed up said...

"1. Rasuah hari ini lebih besar daripada skandal 1994/95 kerana sekarang ada perjudian atas talian."

Besar dari segi jumlah wang ke atau besar dari segi penglibatan perasuah dan penerima rasuah?

Dengan Izin kali ini tidak cukup jelas.

Anonymous said...

Nak bersihkan nama, kaitkan dgn org yg dah meninggal. Elok sangat le tu.... Orang bukan tak tau sapa mamat ni?

wan omar wan saifuddin said...

Nonsense the Butler, TFA, FAM and Malaysia team coach is not on the same page. The all of this head should be working together not covering one another mistake. By reprimanding the coach and supporting the players are the trade of mismanagement of a organisation and team. By doing so, it is confirming that Malaysian football scene is full of scandals and there is no way for an improvement. We are looking for a downfall for our football scene and the rest of Asian/Asia countries is making a progress in development & quality of their FAs and Teams.

Sad to see, Rajagopal is not doing anything to support such proven facts that the players he is picking now 100% uncommitted, ungrateful and indiscipline. Breaking curfews and match fixing is a proven facts that this people being disrespectful towards the religion, nation and team. Yet they are being selected to represent our national side.

We need a quality and improvement for the management committee for our national football association. Do not treat us Malaysian as a clown, we want to see progress not a downfall or a plateau. We are one step behind of the SEA region now.

wan omar wan saifuddin said...

Assalamualaikum Bro Rizal,
I think the current scandal dlm Terengganu FA is Nonsense TFA, FAM and Malaysia team coach is not on the same page. The all of this head should be working together not covering one another mistake. By reprimanding the coach and supporting the players are the trade of mismanagement of a organisation and team. By doing so, it is confirming that Malaysian football scene is full of scandals and there is no way for an improvement. We are looking for a downfall for our football scene and the rest of Asian/Asia countries is making a progress in development & quality of their FAs and Teams.

Sad to see, Rajagopal is not doing anything to support such proven facts that the players he is picking now 100% uncommitted, ungrateful and indiscipline. Breaking curfews and match fixing is a proven facts that this people being disrespectful towards the religion, nation and team. Yet they are being selected to represent our national side.

We need a quality and improvement for the management committee for our national football association. Do not treat us Malaysian as a clown, we want to see progress not a downfall or a plateau. We are one step behind of the SEA region now.