Thursday, February 16, 2012

Butler fed-up?

Fuh, banyak cerita panas berkisar di sekitar kenyataan Peter Butler, jurulatih Kelantan yang dikhabarkan menghitung hari-hari terakhir di Kota Bharu. Aku tak mau cerita banyak, maklumlah nanti ada segelintir penyokong tegar akan caci dan maki aku atas dorongan pihak tertentu.

Sekadar buat renungan sambil kita berangan-angan mau jadi profesional, baca laporan goal.comESPNStar,
blog seorang wartawan dan laporan The Malay Mail.

Adakah Butler sekadar mencari alasan?

Sementara Butler resah, penyerang Lubnan, Mohammed Ghadar Mahmoud, yang digugurkan oleh Kelantan Isnin lalu menjelang tarikh tutup pendaftaran pemain asing, pulang ke kampung halaman untuk menziarah bapanya yang sakit.

13 comments:

mimya said...

Rasanya TSAM masih adakan perbincangan dgn butler.mari kita tunggu dan lihat...

mungkin kita boleh open dgn penyokong,tp jgn terlalu open.penyokong mcm2 boleh ckp...first few games hampir semua kutuk ghaddar, bila dia dibuang semua kata dia lebih baik.first few games semua kutuk antwi,bila mamat tu score lwn kedah semua puji melambung.musim 2010 bila coach sathia byk beri keputusan seri, penyokong bertempik2 dlm stadium minta dia letak jawatan...at last dia bw first piala ke negeri cik siti wan kembang semua puji beliau sehingga kembang.Dato' karathu juga apa kurangnya dikutuk dan disuruh letak jawatan dan dibandingkan dgn sathia...in the end dia membawa kejayaan liga super kpd pasukan dan naib juara FA.

kesimpulannya, pengurusan boleh open dgn penyokong tetapi keputusan perlu dibuat oleh org yg layak spt coach & assistant serta pengurus...dan dibincang bersama presiden atau majlis tertinggi persatuan.namun input drp penyokong tetap penting....

Anonymous said...

Luahan penyokong hanya salah satu input mentah yang perlu dianalisa dalam satu jangkamasa tertentu sebelum dibuat kesimpulan yang menyeluruh untuk satu tempoh yang tertentu.

Anonymous said...

BRO - inilah masalah problem bola Malaysia, sampai kesudah kita akan berada diranking bawahan FIFA. semua dari persatuan negeri hingga kebadan induk - semuanya terror belaka pasal bola.

Anonymous said...

TSAM umpama Roman Abramovich di Kelantan...TSAM, mari kita lihat belah positif kpd bola sepak, membawa revolusi dalam dan luar padang. Namun di dalam padang mengenai taktikal, teknikal dan pemilihan pemain biarlah coach atau jurulatih yang tentukan. So dalam kes Peter Butler (PB) memanglah tidak seronok baginya mengendalikan pasukan seumpama 'pupet'. Kita al-maklum KAFA sekarang kaya dan TSAM miliki banyak 'sumber kewangan'. Namun tidak semestinya beliau sewenang - wenang membawa masuk, menggantikan pemain - pemain import. Team - team kat luar sana pun tak buat stail macam ni, ganti pemain macam ganti baju. Saya setuju dengan mimya said...bahawa TSAM masih dan akan adakan perbincangan dengan PB bagi menentukan hala tuju TRW. Hamba bukan orang Kelantan tetapi seronok tengok kemajuan bola sepak yang ditonjolkan oleh negeri tu, sedangkan negeri sendiri terperosok kat dasar liga. Yang mana??? Biarlah rahsia....Seeloknya juga KAFA, TSAM, PB dan TRW nasihatkan Khairul Fahmi Che Mat untuk tidak terbabit banyak dengan kontrovesi luar padang. Prestasinya pun kebelakangan ini, emmmmm....Jumpa lagi no.

HSKAMAL said...

Bolasepak di malaysia pelik dan memalukan. Cuba kita lihat, sel lawan kelantan baru2 ini... pengurus pasukan pula yg komen tentang permainan first half. Reporter pun bingai...
Bilakah kita nak ubah? masih tak sedar dan rasa malu ke atas perbuatan ini semua? Kita jadi bahan ketawa...Bolasepak malaysia masih dlm delima...kita tak akan maju selagi perkara2 seperti ini di benarkan berlaku. Goodbye to Malaysian Football. Bola malaysia umpama satu circus, full of old and stupid clown waiting to shame and disgrace them self.

Anonymous said...

All the way TRW, keep up the good work. Kalau x ada drama, tak meriah la bola kat Malaysia ni. Even BPL pun banyak drama2.
Kalau nak harap game semata2. mana ada berita nak di lapur dlm paper atau TV. Tulis kepususan perlawanan saja la. Tu pun org dah tak peduli.

Mz3.

Anonymous said...

kick politician out of football

Anonymous said...

Mz3 betui tu...bagus juga kalau banyak Drama Minggu ini. Tapi janganlah asyik berderama sedangkan cara main, prestasi macam hampeh...Derama yang dibuat macam KOM oleh watak - watak utama dan watak - watak sampingan tu cukup meloyakan. Biaq 70% cerita pasai game yang selebihnya pasal derama la. Jumpa lagi no....

Anonymous said...

Ni la level bolasepak malaysia. Macam taik. Semua dok puji Anuar Musa pencetus revolusi kebangkitan bola sepak kelantan. Hari ini beliau juga akan menjadi penyebab kejatuhan bola sepak kelantan. Setuju dgn HSKAMAL. Kalau kt eropah, coach yg akan pilih pemain dan minta presiden beli pemain tersebut kerana bersesuaian dengan corak coach.Kes kelantan @ butler,Nwoha Onyekachi main tanpa di uji atau terima pandangan coach dulu. Ghaddar ( walaupun gagal jaringkan gol tetapi telah serasi dan selesa dgn corak butler) telah ditamatkan kontrak. Presiden walaupun ada kuasa tetapi perlu ada batasnya, terutama dari segi pemilihan pemain. So lepas ni Butler plak akan ditamatkan kontrak sebab mempertikaikan keputusan presiden. Tunggu dan lihat...

Anonymous said...

Annuar Musa mcm Roman Abramovich?..hahahahahaha......bair betul...pakai duit KADA run KAFA leh lah..hehehehehe

WheelsnBalls said...

Hey nice blog u got here. Come visit mine. It's at http://wheelsnballs.blogspot.com

Wan said...

harap dapat buat yang terbaik untuk memajukan bola malaysia.. Jangan jadi setakat jaguh kampung jer..

Jom singgah Blog Saya Tak Cantik

Anonymous said...

alex ferguson rupanya president united kingdom national organisation (UKNO)....rupa2nya berjaya jugak seorang politikus manage football di old trafford.

begitu jugak kenny dalglish yg merupakan sectary general UKNO.....kakakakakaak hidup politikus memajukan sukan bolasepak khususnya