Tuesday, February 22, 2011

TV3 berminat?

Menurut laporan the Malay Mail, Media Prima berminat mendapatkan hak siaran televisyen free-to-air Liga M. Baca laporan Haresh Deol

8 comments:

Tengku Firmino said...

good to hear that..kalau media prima yang handle mesti terbaik! Go media prima Go...but with reasonable price..hehehe

dolfinmalaya said...

apa kata media prima dan astro berpakat seperti espn dan starsport. saya rasa tak perlu bagi hak kepada satu sahaja, since astro dan media prima mempunyai track record yang baik dalam penyiaran Liga M, saya cadangkan astro dan media prima utk berkompromi menayangkan banyak perlawanan dalam satu masa, seperti mana Liga Inggeris. Oleh itu, penonton mempunyai banyak option utk tengok game kegemaran mereka.

saya percaya media prima dan astro mampu meningkatkan semula imej bola sepak di tanah air.

Razlan Hashim said...

Jika semua pihak mengutamakan sukan tempatan, pasti kerjasama dapat dibuat dalam menunjukkan perlawanan bolasepak tempatan.

tapi bila kewangan dan bisnes diuatamakan, jadilah seperti ini.

Pihak Astro, RTM dan Media Prima boleh bergilir-gilir menyiarkan perlawanan profil tinggi (melibatkan pasukan Selangor, Kelantan, Perak) dan juga bergilir-gilir untuk menyiarkan perlawanan yang tiada tarikan (melibatkan pasukan bawahan). Jadi semua menang dalam hal ini.

Anonymous said...

Bab sukan ni TV3 boleh tahan, RTM tak payahlah cerita.......

red giant said...

tapi katakan sume game ade live kat tv nanti,camne plak stadium nak penuh?sbb kompem2 org lebih suke dok tercongok depan tv drpd g stadium,melainkan die hard fan je...

epain said...

TV3?...

ha ha ha....dulu diorang jugak yg buang program sukan n bola...

sebab katenye takde commercial value...

sekarang nak ambik balik?...apahal?

Lagenda Buaya said...

rtm mnyk politik BeEnd jek n artis2...go to hell rtm

Anonymous said...

bkn smua mampu ke stadium untuk tgk game.ada yg tgal jauh berpuluh bahkan beratus km dari stadium ditambah masalah transport lg..so harapan mereka hanyalah siaran langsung di tv.klau kat tv pun xleh tgk, kt mana lag mereka nk tgk.dlm mimpi?igt..bkn smua mampu pasang astro kt umah..jan bongkak bila kita diberi sedikit kesenangan.igt sama pada mereka yang xmampu.