Monday, July 29, 2013

Twitter dan kolum

Dalam twitter banyak komen jujur dan terbuka diluahkan. Tidak kira sama ada individu itu ada latar belakang politik, wartawan, orang biasa, berjawatan atau tidak.

Tertanya-tanya juga aku apakah maksud bekas wartawan The Malay Mail Satwant Singh dengan twitnya sejak kebelakangan ini. Siapakah gerangan mangsa kritikan?
























Mazlan yang Satwant rujuk tentunya Datuk Wira Mazlan Ahmad, Ketua Pengarah MSN 1993-2005. Baca Top manager.


Utusan Malaysia 29 Julai 2013. Mazlan menulis siapa paling layak memimpin persatuan sukan kebangsaan (PSK). Beliau menegaskan jika agensi kerajaan sukar mencari dana, tentu ia lebih susah buat PSK. Mazlan gesa agar Datuk Seri Shahidan Kassim diberi kelonggaran menerajui Asum manakala kerabat diraja yang berminat dan berkebolehan terus diberi ruang memimpin. Namun Mazlan menegaskan mesti ada standard yang harus dicapai dalam bentuk pencapaian atlet serta tempoh penggal pemegang jawatan. Mazlan juga menulis mengenai pemilihan Tengku Tan Sri Mahaleel Ariff selaku presiden BAM. 

 
Mazlan menyentuh mengenai pemilihan MOM, dengan menulis mengenai Sieh Kok Chi yang gagal ditumbangkan walaupun ada usaha daripada individu berjawatan di pihak kerajaan untuk mempengaruhi undian perwakilan persatuan.






No comments: